• Hejsa


    Det ser ud til at jeg i nat har sendt en mail via min gmail konto til samtlige af mine kontakter. Mailen forsøger at få læseren til at besøge en eller anden suspekt online butik.


    Jeg har på min bærbarer derhjemme netop igår opdateret til Service Pack 1 i Windows Vista Home, og min Norton AntiVirus er altid helt up to date - og har ikke meldt om nogle problemer (status her til morgen er "sikker").. Det skal måske også nævnes at computeren var slukket i nat (hvis det gør en forskel?)


    Tyder det alligevel på at jeg har fået virus, eller er problemet et "google/gmail" problem? Hvordan ser jeg evt. om jeg er "inficeret" med et eller andet?


    Hvis jeg har fået en virus, hvad bør jeg da gøre?


    Håber I har mulighed for at hjælpe en newbie!


    På forhånd tak.


    Mvh. Kenni

  • det du har fået er nok nærmere spyware.....også hjælper antivirus dig ikke meget......ligger det ikke engang på din pc men på din gmail account, er der ikke meget at gøre udover at slette alle emails på kontoen....men download et anti-spyware tool og scan skidtet igennem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg installerer som anbefalet - tusinde tak. Det er dejligt at kunne få hjælp herigennem af garvede brugere.


    Til Simon - ja det er præcis den der starter med "Kære Ven" i emnefeltet. Hvad er formålet med den? Vigtigst - skal jeg være nervøs for at bankoplysninger (benytter netbank på den bærbar) og andre personlige oplysninger er "stjålet"?


    Endnu engang tak for hjælpen!


    -Kenni

  • Problemet er diskuteret lidt her:
    http://taint.org/2007/12/21/171309a.html
    Selvom det stadig ikke helt er til at gennemskue hvordan det er foregået.


    Hvis din sikkerhedsnøgle til netbanken ligger på din hdd, og du vel og mærket har logget ind på netbank i den tid hvor du muligvis har fået stjålet dit pass til mailen (hvis det da er sådan det er gået til), så er der i hvert fald en risiko tilstede :)
    At skifte pass på netbanken skader i hvert fald heller ikke... og det bør man jo alligevel gøre en gang imellem.