Købe ny harddisk wd (300-400gb)

  • Hej tweak :D


    jeg er ny her på Tweak :) men har været aktiv bruger på Tweakup et par år efter hånden, jeg vil gerne have lidt hjælp til at vælge ny harddisk




    da jeg er ved at få meddelsen med for lidt disk plads på drev D, skal jeg have kigget på ny harddisk :)


    jeg har tænkt på WD da jeg i forvejen har en ekstern harddisk fra dem, og den køre bare :D



    jeg skal have en harddisk på 300 - 400 GB alt efter hvad der er bedst


    i må også godt foreslå andre mærkerhvis der er et mærke hvor man får mere for pengene




    men ellers anbefal en god harddisk, giv evt. en begrundelse hvorfor netop denne harddisk


    (primært til: spil, programmer, filer, osv.)


    den skal sidde i min desktop pc, så ikke noget med en server den skal sidde i.





    mvh. JohannesTN :)


    (ps. tråden køre også på Tweakup.dk)

  • Velkommen på siden :D Har selv Samsung spinpoint F1 750gb og den er rigtig hurtig og kan fås til en overkommelig pris. Der er selvfølgelig også mindre modeller hvis dit behov ikke er til 750gb. http://www.edbpriser.dk/Produc…2&searchArea=&Soegeord=f1 http://www.edbpriser.dk/Produc…7&searchArea=&Soegeord=f1 http://www.edbpriser.dk/Produc…8&searchArea=&Soegeord=f1

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JohannesTN
    det ser ud til at de på Tweakup, helst ser Samsung Spinpoint F1 fremfor WD cavier


    hvad siger i ?


    Jeg siger også god for en Samsung F1 750gb :9xo
    Har den selv og jeg kan kun sige positivt om den.
    Den er støjsvag, hurtig og billig :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Jeg siger også god for en Samsung F1 750gb :9xo
    Har den selv og jeg kan kun sige positivt om den.
    Den er støjsvag, hurtig og billig :D


    I second that. Sværger ellers normalt til WD, men da jeg har læst så meget godt om de F1 diske valgte jeg at købe to til min HTPC. Og må sige at det fortryder jeg ikke et eneste sekund.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg er glad for mine som hverken larmer eller bliver varme. Til gegæld er de ret hurtige.


    Det er jo kun et plus. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • hey JohannesTN.. kender dig jo godt fra tweakup.. både som JohannesTN men os om gajolmand.. :D


    men jeg vil også gerne anbefale en Samsung F1.. har selv 500gb versionen.. men jeg har også Seagate og WD.. min Seagate stinker.. har haft problemer flere gange.. men min WD har aldrig svigtet.. og det er efter et par år.. min F1 har dog heller ikk svigtet.. den er så os kun 2 måneder gammel..


    men ja.. kan ikk rigtigt sige hvad du skal vælge.. men da jeg skulle ha ny HDD blev det altså en F1.. for Tomshardware smider dem på en første plads i hurtighed.. og så koster de jo ikk mere end alle andre..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • F1 lyder meget overbevisende, det kunne være jeg skulle prøve noget nyt, frem for WD


    det lyder til at Samsung Spinpoint F1 i det hele taget er et godt køb, det må jeg lige kigge nærmere på! :) tak for hjælpen ind til vidre

  • dette er hvad jeg har fundet frem til:


    Samsung spinpoint F1 er god

    pga.


    - ikke (ret meget) dyre end andre harddiske
    - støjsvag
    - hurtig
    - bliver ikke så varme


    indtil vidre syntes jeg det lyder godt men er Samsung Spinpoint F1 en hel serie eller en harddisk ?



    mvh. JohannesTN :)


  • Deres 750 gb og 1TB version er med 32 mb buffer og selvfølgelig mere plads og de er også en del af deres F1 serie.
    Som jeg skrev længere oppe i min første post så har jeg selv en F1 750gb disk og den har jeg monteret i en HDD boks fra silverstone og harddisken er faktisk så køling at det er unødvendigt at bruge den blæser som er monteret i boksen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    stemte WD pga stabilitet


    WD er de eneste hdds jeg har haft uden problemer


    og ja jeg har haft stortset alle mærker,


    tror det er ret meget hips som haps hva der holder


    har ikke haft en død seagate endnu men har tilgengæld haft mange maxtor rigtig mange, en go sjat wd og lidt samsung (samsung var DOA) 4 ud af 8 pænt skid fejlprocent, men fik nye uden problemer og de kører fint idag..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    tror det er ret meget hips som haps hva der holder


    har ikke haft en død seagate endnu men har tilgengæld haft mange maxtor rigtig mange, en go sjat wd og lidt samsung (samsung var DOA) 4 ud af 8 pænt skid fejlprocent, men fik nye uden problemer og de kører fint idag..


    Har før sværget meget til seagate men har altså haft et par "døde" disc for nyeligt. jeg køber dog kun Samsung fra nu af. Det skal så siges at seagate har en god RMA behandling og som regel er de hurtige til at sende en ny disc. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • bestilte også en F1 750GB og købte den pga. 2 ting..
    masser af plads, men også fordi den fik så god omtale.
    har ellers de sidste 5-6år kun haft WD diske, som aldrig har voldt mig problemer..


    men nu efter 2måneder, kommer der s.m.a.r.t fejl?
    og nogen siger, det ikke betyder noget, andre nævner rma sag.


    så den ryger tilbage og det gør jeg også til WD.
    __


    hvis det bliver WD, så evt. denne her som jeg selv har.
    http://www.edbpriser.dk/Produc…918&searchArea=&Soegeord=
    samsung ->
    http://www.edbpriser.dk/Produc…108&searchArea=&Soegeord=