Dødt bundkort - reklamation?

  • Hej alle sammen :)


    Jeg sidder her med en meget død Zartego bærbar fra januar 2007. Der er altså derfor stadig reklamationsret. Dog så er det noget med at zartego er blevet overtaget af et andet firma, og prøver så hvidt muligt at komme uden om deres "lorte" bundkort i deres computere.
    Jeg har haft ringet til dem, og blev bedt om at sende min bærbar til noget der hedder notebook værkstedet. De ringede så og sagde at det var bundkortet og at det ikke var den første de havde inde med samme problem.
    Et nyt bundkort ville koste 3600 plus arbejdstid. Det er alt for meget efter min mening. (den kostede 7000 for ny)


    Problemet ligger i at det jo er mig, som køber, der skal bevise at fejlen har været der da jeg købte min computer. Er der nogen der kan komme med nogle gode råd?


    Og kan jeg "bonge" zartego for at fortælle mig at jeg skulle sende min bærbar til notebook værkstedet uden at fortælle mig at jeg selv skulle betale for fejlsøgningen?
    Vi er jo nogen der lever på S.U. og der er 500 kr mange penge :boxed:

  • Du skal ikke betale for fejlsøgningen, men de kan godt nægte og sige, at du skal kunne bevise, at varen var defekt da du fik den. Men synes da du skal sige det som det er, at det er dem, som står med hovedet i postkassen eftersom de opkræver 500 kroner i testgebyr, som du aldrig har skrevet under på.

  • Quote

    11. Reklamation Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har Zartego pligt til at om- og/eller efterlevere, eller foretage reparation. Hvis kunden ønsker at påberåbe en mangel, skal denne inden for rimelig tid give Zartego meddelelse herom pr. e-mail via kundeservice@zartego.com og beskrive, hvori manglen består – med angivelse af ordre- og fakturanummer. Zartego fritages for enhver forpligtelse, hvis kunden har foretaget ændringer eller indgreb i det købte uden Zartegos skriftlige samtykke. Hvis Zartego, i forbindelse med afhjælpning af problemet, ikke finder fejl ved varen efter test, sendes varen retur til kunden pr. efterkrav med faktura for udført arbejde. Kunden oplyses forudgående om krav om betaling af gebyr for test, hvis der ikke findes fejl ved varen. Hvis varen nægtes modtaget/ikke afhentes på posthuset, skal kunden betale ny fragt. Når varens værdi ikke længere giver sikkerhed for omkostningerne ved yderligere opbevaring, har Zartego ret til at sælge varen som brugt. Der henvises endvidere til webshoppens menupunkt ”Reklamation”.


    Så fik du lige citat fra deres egne leveringsbetingelser. og der står direkte at du vil blive oplyst, hvis det kommer til at koste dig noget, hvis den skal testes.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Du skal ikke betale for fejlsøgningen, men de kan godt nægte og sige, at du skal kunne bevise, at varen var defekt da du fik den. Men synes da du skal sige det som det er, at det er dem, som står med hovedet i postkassen eftersom de opkræver 500 kroner i testgebyr, som du aldrig har skrevet under på.


    Problemet er at der ikke rigtig er noget der hedder zartego mere, derfor har de heller ikke nogen service afdeling mere. Derfor er det et 3. part firma der stod for fejlfindingen. Jeg synes så det er lidt syndt for dette firma hvis de ikke får nogen penge.. Men det var trodsalt "zartego", eller frontstairs som det hedder nu, der bedte mig om at sende den til notebook værkstedet.


    I emailen stod der:
    Hej Kenneth,



    vil du indsende din defekte maskine til:



    Notebookværkstedet


    Askhøjvej, 7,


    8570, Trustrup



    vedlæg venligst fejlbeskrivelse samt ønsket returadresse.



    Venlig hilsen



    Bent


    _________________


    Streambuster Aps.


    <-- hvilket nu er et helt nyt firma.. så jeg ved ikke engang hvem det er der står for min reklamation nu.. :S


  • jamen hvis det er et nyt firma, så er der intet at gøre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spenneth
    Så skal de bare ikke skrive at jeg bare skal sende den et eller andet sted hen.. De må jo have et eller andet ansvar siden at de overhovede gad at se på sagen?


    har de ikke. de henviser kun til et værksted.