Min nye gaming com HJÆLP?!

  • Hej allesamme derude...
    - Som overskriften siger er jeg på udkig efter en nice gaming computer, efter noget tid og nogle timers læsning på diverse sites fandt jeg ud af at det kunne betale sig at købe delene hver for sig, ret mig hvis det er forkert? :D Jeg kom så frem til disse dele til min computer, men eftersom jeg ikke har den vilde viden omkring alle hw produkter skal jeg bruge jeres hjælp til at give ris og ros, til de ting jeg har fundet og om der er bedre alternativer PÅ FORHÅND TAK!


    Her er delene så ENJOY!:


    ram: Kingston HyperX 2 x 2 GB 1.770 kr.


    Harddisk: WD Raptor WD740ADFD 74 GB 887 kr.


    kabinet: Cooler Master Cosmos s 1.575 kr.


    grafikkort: Leadtek WinFast GTX 260 1.711 kr.


    Strømforsygning: RaidMax RX 1000W Power Viking (Sort) 900 kr.


    cpu: Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed) 2.055 kr.


    Bundkort: ASUS Maximus II Formula 1.497 kr.


    cd drev: LG GSA E60L Super-Multi (Sølv / Sort) 532 kr.


    Alt i alt kommer den ca. op på 11.000 kr.


    FYR LØS DERUDE! :D

  • mere info om ram tak!


    det kan gøres langt billigere og med mere performance generelt


    Drop den raptor. og vælg en 750 gb WD eller samsung f1


    Ville osse vælge et andet bundkort, som et asus p5q, med p45 osse


    mener du selv at du har noget at bruge en quad core til? ellers er en e8600 at foretrække hvis det kun er til spil


    en anden fornuftig psu ville være en corsair 620w eller 750w osse fra corsair


    sålænge du kører med ddr2 ville Mushkin redline 2x2 gb at foretrække


    gfx er ganske fint



    hvilke køling har du tænkt dig at bruge, og har du tænkt dig at OC´e

  • mere info om ram tak! -----> kunne jeg ik lige finde


    det kan gøres langt billigere og med mere performance generelt


    Drop den raptor. og vælg en 750 gb WD eller samsung f1 -----> hvorfor? vil lige har et godt svar :)


    Ville osse vælge et andet bundkort, som et asus p5q, med p45 osse -----> er det nu smart når jeg skal bruge den til gaming?


    mener du selv at du har noget at bruge en quad core til? ellers er en e8600 at foretrække hvis det kun er til spil -----> syntes det er fremtiden, men kan godt være du har ret


    en anden fornuftig psu ville være en corsair 620w eller 750w osse fra corsair -----> okay vil jeg kigge på :)


    sålænge du kører med ddr2 ville Mushkin redline 2x2 gb at foretrække -----> det burde køre på ddr3?


    gfx er ganske fint

  • maximus 2 understøtter ikke ddr3 så hvis du vil beholde det board så skal du finde nogle ddr2 ram ;)


    du får minimalt lidt ud af den kortere søge tid som en raptor vil give, men er faktisk rimeligt sikker på at en 750 gb fra WD er hurtigere end en raptor ihvertfald 74 gb versionen som du har kig på, husk på at det er ved at være en gammel hdd


    hvad er det du tror du opnår ved det MB, er det fordi det er fra deres ROG serie så skulle du få noget ud af det i spil ;) for så tager du fejl


    maximus 2´s nb har det med at blive uhyggeligt varmt, og så er det bare direkte spild af penge mod et Asus p5q, der kan præcis det samme, bare med en bedre køleløsning


    du svarede aldrig på hvilken køle løsning du har i tankerne og om du har planer om at OC´e



  • synes du skulle følge mine anbefalinger 6-9k koster det ca. alt efter hvor meget lir der skal med, og hvilket kabinet du vælger