PSU Kortslutning

  • Hejsa, jeg har været ud for lidt af et uheld...


    Ser i, min lillebror ødelagde min strømforsyning med en ordentlig kop te. Han ville sætte sig hen for at spille noget World of Warcraft da han brændte sig på koppen, og væltede den (ved et uheld).


    Teen rendte så ned i PSUen og der stod kort efter røg op fra den, efterfølgende slukkede HFI-relæet for hele lortet. Altså må PSUen have kortsluttet?


    Er det overhovedet muligt at forsikringen dækker det her?


    PS: Efter hvad jeg kan se bundkort etc. så er der ingen tegn på beskadigelse. Dvs. ved varme. Er der noget i vejen med dem, må man vel antage det er PSUen der har nakket dem?


    Er virkelig sur over at han kunne dumme sig så gevaldig...

  • Jeg ville se om ikke en anden PSU kan få liv i pc'en igen (lån en fra en ven eller noget)


    Hvis det er en pc du selv har samlet mener jeg det er begrænset hvad man kan få af forsikringen sammenlignet med en færdig samlet bilka pc f.eks. Så inden det meldes til forsikring ville jeg da se om ikke det kunne laves billigt.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Så ved du at din pc er din næste gang.
    Gør som JuiCe siger er du heldig er det kun psuén der er futtet af så den må du nok sætte på tabskontoen da jeg er helt sikker på sådan en ikke har godt af at blive badet i en kop the. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • :))


    Problemet er bare, at jeg ikke kender nogle der har en passende PSU... :(


    Jeg må vel bare ud og købe en ny.


    Så kan jeg heldigvis (bleh....) få en med cable management. Hvad siger i til den her: http://edbpriser.dk/Products/L…sp?ID=441341&Specs=true#.


    PS: Uanset om bundkortet, gfx'er etc. duer må jeg vel slippe nogle håndøre for en ny PSU? Tror ikke forsikringen dækker for sådan en brøler.


    Kan man få adgang til sin HDD igen? Hvis jeg booter med windows på en anden HDD.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Twik


    PS: Uanset om bundkortet, gfx'er etc. duer må jeg vel slippe nogle håndøre for en ny PSU? Tror ikke forsikringen dækker for sådan en brøler.


    Det kan vi jo ikke svare på - du må finde din police og få den læst igennem. Alternativt kunne man overveje at ringe til sit forsikringsselskab og spørge!


    Quote

    Kan man få adgang til sin HDD igen? Hvis jeg booter med windows på en anden HDD.


    Ja det kan man.


    /ask

  • De fleste strømforsyninger har en sikring. Hvis noget kortslutter er det PSU'en det går ud over, og ikke de andre dele i computeren. Så dine chancer for at computeren virker igen med ny PSU er faktisk rimelig stor. Jeg kan anbefale en lidt mindre, til en billigere penge: http://www.edbpriser.dk/Produc…products&Soegeord=Corsair kun 650 kr, og du bruger højst sandsyneligt ikke mere end 520 watt ;) Se bare min signatur, det bruger 450 ;)

    |Core i7 920 D0 @ 3,2Ghz (Vandkølet)|Asus Rampage II Extreme ROG|1600MHZ OCZ Gold|Corsair TX750|2x GTX260|Coolermaster ATCS840 (Modded)|Samsung Spinpoint F1 750GB|Windows 7 Ultimate 64 Bit|Samsung SyncMaster 245B|