Ny gaming pc - hjælp!

  • Hey alle!


    Jeg er ved at være godt træt af min gamle pc og står derfor og skal købe en ny.


    Som emnet til dette indlæg siger, skal det være en gaming pc og den må godt kunne trække meget krævende spil som f.eks. det nye Far Cry 2, der udkommer i slutningen af oktober.


    Jeg har ikke rigtig nogen max pris, men da jeg kun er 17 år og studerer, må prisen godt være rimelig ;)
    Jeg har 7k til rådighed på nuværende tidspunkt, men hvis prisen er derover (hvilket den jo nok bliver, da det skal være en ret kraftig pc), gør det ikke noget.


    Da computeren skal være samlet ved køb, har jeg haft svært ved at finde den rette pc, da jeg synes, mange computere lige har en enkel ting, der trækker den samlede vurdering ned. Med andre ord er det svært at finde en fuldt ud god computer til mit budget ;]


    Jeg har dog fundet denne:


    http://www.computermail.dk/ite…amer-9800GTX_1110942.aspx


    Kan den leve op til kravene om krævende spil som f.eks. Far Cry 2 og Crysis? =)


    Jeg håber i kan hjælpe og på forhånd mange tak for hjælpen =)

  • Jeg har tænkt mig at skulle bruge XP.
    Er ikke den største vista fan :rolleyes:


    Har godt hørt noget om at 8GB ram ikke fungerer med XP, men har aldrig forstået hvorfor. Kan nogen kort fortælle hvad årsagen til dette er? :roller:

  • Win xp understøtter kun op til 4 gb og der tager gfx bla nogle af de gb. Jeg kan feks kun "se" 3,25gb.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Ser ok ud, kan spille de nyeste spil uden problemer.


    Hvad med skærm?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Jeg har allerede en skærm. Ikke rigtig noget at råbe hurra for. Det er en Phillips fladskærm på omkring 20". Er ikke helt sikker på størrelsen, men det er vist der omkring. Den virker udmærket, men er helt bestemt ikke noget vildt. Den kan også kun klare 60 hertz :S


    Så en skærm bliver klart det næste jeg skal spare sammen til ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af <FuFFi>
    Jeg har allerede en skærm. Ikke rigtig noget at råbe hurra for. Det er en Phillips fladskærm på omkring 20". Er ikke helt sikker på størrelsen, men det er vist der omkring. Den virker udmærket, men er helt bestemt ikke noget vildt. Den kan også kun klare 60 hertz :S


    Så en skærm bliver klart det næste jeg skal spare sammen til ;)


    den ser fin ud den pc du har fundet,


    ang skærm så skal du helst op i 24" eller mere for at få fuld udnyttelse af top gfx kort

  • Ja okay. Vil helt klart have udnyttet den nye pc jeg køber så meget som muligt da det vil være meget ærgeligt og direkte dumt at have en kraftig pc, men en åndssvag, gammel og i det hele taget dårlig skærm som ikke kan følge med :rolleyes:


    Med hensyn til at den pc jeg har fundet ser fin nok ud hvilken en af dem hentyder du så til Maesty?


    http://www.computermail.dk/ite…amer-9800GTX_1110942.aspx


    som jeg skrev om da jeg oprettede tråden, eller:


    http://www.compumail.dk/comput…ter&opt=41&type=computere


    som jeg fandt senere hen? :)

  • Langsom som jeg er, har jeg først nu fundet ud af, at det er billigere at købe ny computer, hvis man samler selv end at købe en færdig samlet. Eller måske få en bedre computer hvis man samler selv til samme pris, som en der er samlet i forvejen.


    Jeg har bare det problem, at jeg ikke selv kan finde ud af, hvilke dele der passer sammen og derfor ikke kan sammensætte min egen pc.
    Så hvis der er nogen, som vil hjælpe en uber noob på området, kan I så ikke prøve at samle en pc til de ca. 7000kr. og så smide et link ind til den? Så ville jeg være super taknemlig!


    Forresten kender jeg nogle der godt vil kunne hjælpe med at samle den hvis bare jeg skaffer delene til den så dette er ikke et problem :-)


    På forhånd tak

  • Nej okay, så er jeg altså helt ude at skide til at samle sådan noget selv :crazyeyes:


    Jeg har kigget lidt mere til de andre tråde om gaming pc'er og fandt et link til denne:


    http://getmore.dk/templates/im…d=1015&SelectedGroup=1015


    Nu har jeg som sagt ikke den store viden indenfor emnet, men synes da selv at det ser godt ud.


    Det er så godt nok fra Getmore og har hørt dårlige rygter omkring denne side. De har dog en trust score på 83 hvilket da er udmærket :-)

  • Rigtig god til prisen.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70