test af cpu uden køler?

  • Hej jeg har nogle gamle dele jeg vil teste.


    Jeg skal bare se om min gamle cpu (athlon64x2) virker. Jeg har ikke nogen køler til. Behøver jeg det, hvis jeg bare skal se om den virker?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af blaatand
    Hej jeg har nogle gamle dele jeg vil teste.


    Jeg skal bare se om min gamle cpu (athlon64x2) virker. Jeg har ikke nogen køler til. Behøver jeg det, hvis jeg bare skal se om den virker?


    Det behøver du i den grad. Hvis ikke der i det mindste er en passiv køle profil på den, bliver den meget varm meget hurtigt.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • ok, hmm
    jeg har den NorthQ der fulgte med cpu´en, Men det ene "låse-hængsel" er knækket :rolleyes:


    Vil bare se om den overhovedet kan starte. Bestiller så en ny køler/blæser hvis den gør.


    mon ik man med lidt kølepasta på northQ´en kan "mase" køler/blæseren ned mod cpu´en, længe nok til at se om den kan komme ind i bios og vise temps?

  • Du kan bare ligge kabinettet ned og så sætte køleren løs på så er det nok til at holde den kold.. =)


    Du skal bare sikre dig at den ligger godt på med lidt kølepasta.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • jeg prøvede det selv på en 754 3000+ AMD64 CPU.


    Uden køler nåede jeg kun lige ind i BIOS før jeg var nød til at fjerne fingeren fra CPUen for den blev voldsomt varm og jeg slukkede maskinen.


    Med løs køler gik det noget bedre. men det bedste er altså at montere en køler.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    ja? hmm





    noget galt? Mit spørgsmål er bare om man kan komme ind i Bios på et MB, hvis CPU´en er død.
    eller om jeg godt kan konstatere at cpu virker, hvis jeg kan?


    (tør ikke boote på c drevet uden jeg har en køler)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Svaret må så være nej,
    selvom du kan komme ind i Bios med en cpu, betyder det ikke at den virker 100%,
    jeg havde engagn selv en Socket A Thunderbird 900MHz cpu hvor en del af kernen var flækket af, den kunne sagten komme ind i Bios og også køre i Windows, men den fejlede med det samme hvis man prøve at køre noget DirectX.



    Okay, så man er faktisk nødt til at gennemføre en dxdiag test for at være sikker?



    det må jeg da lige prøve så


    Takker

  • Jeg kan love dig for den bliver hurtig varm sådan en CPU.


    Jeg havde en 800mhz Duron jeg startede op, der var køler på, men jeg havde ikke sat blæseren til.


    Jeg startede op og gik ind i BIOS, og her steg den på 3 sek. fra 70 til 104c.


    Hev hurtigt stikket ud, den virkede stadig men lavede nogen grimme grafik fejl, herefter. :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.


  • Du skal huske idag sidder der jo "termo-dioder" inde i cpu'erne så hvis de bliver for varme slukker de bare ned for computeren.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Okay, der kan man se.. moderne tider. :) Ja det var der vel også dengang, det havde jeg nok bare ikke sat til. Men er du rådden man for travlt når ser temp. stiger 10c i sekundet. :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.