1

lørdag, 6. september 2008, 11:35

Hej alle hardwarekyndige derude.

Jeg er efter flere års gaming og almen brug af headset ved at være træt af ledninger der slanger sig rundt omkring. Ja, for slet ikke at tænke på, hvor mange headset der er afgået ved døden efter at være blevet skamkørt af mine kørestolehjul.

Derfor, har jeg bestemt mig for at investere i et bluetooth headset. Det skal primært blot bruges til musikafspilning og VOIP, men vel også til gaming i ny og næ. Prisen må gerne være moderat, men vigtigst er det egentlig, at headsettet er komfortabelt, lyden er god og at bluetoothen virker! Hvis det ydermere også kan virke med min PS3, ville det være super godt.

Jeg synes dog det er besværligt, at finde ud af om det headset egentlig eksisterer? De fleste bluetooth headset jeg løber i, er tilsyneladende til mobiltelefoner.

Har nogle af jer kendskaber til trådløse headset?

På forhånd tak.

2

lørdag, 6. september 2008, 13:25

hey lahma, længe siden....

om den kan bruges til en ps3 ved jeg ikke, men det jabra BT620s jeg har købt til min mobil havde også en usb dongle med så jeg kan benytte den til pcen....og lyden er faktisk ret god i den, og batteritiden er fænomenal...jeg kan konstant høre musik i ca 14 timer med den.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

lørdag, 6. september 2008, 13:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
hey lahma, længe siden....

om den kan bruges til en ps3 ved jeg ikke, men det jabra BT620s jeg har købt til min mobil havde også en usb dongle med så jeg kan benytte den til pcen....og lyden er faktisk ret god i den, og batteritiden er fænomenal...jeg kan konstant høre musik i ca 14 timer med den.

Hey frag :)

Jeg tror også valget står mellem Jabra BT620 og Sennheiser RS 130. Men jeg var faktisk ikke sikker på, at der var en USB dongle med til Jabraen. Der er vel også mikrofon i så? Det skulle jo gerne være sådan at jeg kan hovere på VT, når jeg nedlægger dig næste gang :D

Det er vel ikke sådan at jeg kunne lokke dig til at prøve at smide USB donglen i, og så lige komme med en vurdering af den? Nu ved jeg jo, at du er ret kvalitetsbevidst med PC-lyd :)

Hilsen Jonas

4

lørdag, 6. september 2008, 13:49

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

5

lørdag, 6. september 2008, 14:32

Glem BT620s - lyden er for ringe i forhold til nyere produkter!

Skal det være _lækkert_ skal det være BT8030 - danm de spiller bare godt!

Allers vil jeg anbefale BT3030, her kan du selv sætte lyttebøffer på (eller du kan bruge de originale In-ear der følger med) - det spiller længder bedre end BT620s - og det har multiconnection, så du både kan bruge det som VOIP headset, høre musik via A2DP OG have det connected til din mobil :) Det samme gælder BT8030.

Hvis du er intereseret så har jeg et sprit nyt BT8030 liggende jeg gerne vil sælge billigt.

Både BT8030 og BT3030 kan også bruges som USB lydkort hvis man sætter det til PC'en med USB kablet.

Jeg har ikke prøvet Sennheizeren, men Logitech'en har forfærdelig lyd - det samme med Motorolas bud (der liger BT620s)

EDIT: Jeg har ski da også en Jabra A320s dongle liggende :/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "TheOriginalTB" (06.09.2008, 14:33)

6

lørdag, 6. september 2008, 15:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
Glem BT620s - lyden er for ringe i forhold til nyere produkter!

Skal det være _lækkert_ skal det være BT8030 - danm de spiller bare godt!

Allers vil jeg anbefale BT3030, her kan du selv sætte lyttebøffer på (eller du kan bruge de originale In-ear der følger med) - det spiller længder bedre end BT620s - og det har multiconnection, så du både kan bruge det som VOIP headset, høre musik via A2DP OG have det connected til din mobil :) Det samme gælder BT8030.

Hvis du er intereseret så har jeg et sprit nyt BT8030 liggende jeg gerne vil sælge billigt.

Både BT8030 og BT3030 kan også bruges som USB lydkort hvis man sætter det til PC'en med USB kablet.

Jeg har ikke prøvet Sennheizeren, men Logitech'en har forfærdelig lyd - det samme med Motorolas bud (der liger BT620s)

EDIT: Jeg har ski da også en Jabra A320s dongle liggende :/

Hej, TheOriginalTB.
Tak for dit bidrag!
Du skriver, at både BT8030 og BT3030 kan bruges som USB lydkort hvis man sætter det til PC'en med USB kablet. Betyder det, at headsettet kan bruges trådet med PC? Eller at der er en USB dongle, så headsettet også kan bruges trådløst med PC?

Jeg er måske interesseret i at købe dit BT8030 :)

7

søndag, 7. september 2008, 10:22

bt620s har self også mic da den er beregnet til tlf, men den kan ikke ses...og multiconnection har den også....om lyden er bedre i det in-ear ved jeg ikke, men personligt kan jeg ikke holde ud at have skidtet på mere end 20 min.....derfor valgte jeg 620s modellen...og så er den jo også ret billig.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.