Mangler hjælp! Out of date BIOS/GFX som er IRRITERENDE.

  • jamen hvis du ikke har ændret noget vigtigt..som fx at smide vista på, eller skifte hardware, så er det bestemt ikke sikkert at en nyere bios eller drivere vil hjælpe på noget.......



    en masse BSOD tyder derimod på at enten er din PSU blevet træt eller overbelastet, eller også er der en af chipsene på en af dine ramklodser der er holdt op med at virke.......og er den ikke stabil så skal du endelig ikke gå igang med at opdatere bios, det kan gå grueligt galt.


    opdatering af gfx driver kan du dog godt, men er det et ældre kort , vil du sandsyneligvis kun miste ydelse på det...men du gør det at du downloader den nye driver samt henter programmet driver cleaner pro....derefter kører du driver cleaner, fjerner din nuværende nvidia gfx driver (eller ati hvis du havde sådan et kort) og genstarter...derefter starter du installation af den nye driver og bliver sikkert bedt om at reboote igen.


    men som sagt..jeg tvivler på det har noget med dine problemer at gøre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvilket motherboard har du? Nogle er nemmere end andre at opdatere BIOS på :)


    Gør man det bare lidt forsigtigt og grrundigt, så er det sq ikke så farligt. Jeg har ikke oplevet særlig mange problemer med BIOS-opdateringer og aldrig noget en flash ikke kunne rette op på ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freekshow


    Hejsa.
    Altså nu siger det billede fra BiosAgentPlus at min BIOS er out of date..Så skal jeg vel opdatere den, ikke?
    Jeg downloadede evereest igår og den kunne ikke finde mit motherboard, men min BIOS fra fra Ami (American Megatrends).
    Håber du kan hjælpe


    nej du behøver bestemt ikke opdatere din bios, hvis du ikke skifter hardware og den har kørt uden problemer førhen......man opdaterer bios for det meste, fordi den så kan bruge nye cpuer , overclocke bedre eller lign....vil man smide vista på den, kan det også hjælpe med en ny bios, da den har nogle funktioner den kan gøre brug af.


    og hvis systemet rebooter hist og her, så vil jeg bestemt ikke anbefale at man opdaterer bios, medmindre man VED at den er problemet...en reboot mens man er ved at skifte bios, kan gøre at du er nødt til at skifte motherboard, hvis du er uheldig...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Havde ikke lige tænkt på det med reboots i tide og utide. På det grundlag, vil det nok være usmart at rode sig ud i en BIOS update.
    FOr at kunne opdatere BIOS skal du har producentnavn, serie og model.


    Eksempelvis er mit et "Asus A8N32-SLI Deluxe"


    Men jeg ville nok heller ikke opdatere, med dine reboots in mente. Jeg har haft BSOF på mit system for ganske kort tid siden, hvilket skyldes en kombination af disse to ting. Varmeudviklingen og sommervarmen var ikke gode venner, og jeg måtte købe ekstra køler dertil (og rense for støv med trykluft, hvilket du også kunne prøve)
    Dertil var der de 5 forskellige Nvidia drivere der lå og rodede på HDen, så driver cleaner måtte i aktion og den nyeste driver blev installeret efterfølgende.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Siger mig ikke lige noget umiddelbart. Har du prøvet det med driver cleaner og med at rense for eventuelt støv?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H