Træt af at miste data.. Sikker ekstern HDD ?

  • Hey!


    Efter min WD MyBook Premium edition 500 gb pludselig stod af med alle mine data er jeg godt nederen over at skulle miste data igen.. Det er nemlig sket for mig et par gange og jeg HADER det .. For jeg er jo en af dem der aldrig lærer at backup er guds gave, så derfor skal jeg nu have noget der bare er sikkert fra start!


    Jeg kan godt lide mybook fra western digital, de virker ganske udemærkede, men den skal bare være sikker !


    Derfor har jeg kigget på en MyBook Mirror edition..


    http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=466


    Den må da være sikker.. Men er den god? og hvor kan jeg købe sådan en? for kan ikke finde den på edbpriser..


    Og ikke mindst findes der nogle alternativer til sådan en fætter?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • bare 2 alm hdd der smides i raid1 ....så har du jo mirror......3 diske (eller mere) så har du både fart og sikkerhed med raid 5.


    det har de fleste bundkort mulighed for....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    bare 2 alm hdd der smides i raid1 ....så har du jo mirror......3 diske (eller mere) så har du både fart og sikkerhed med raid 5.


    det har de fleste bundkort mulighed for....


    Det kender jeg godt til, men det skal bare være i en ekstern enhed.. :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Det kender jeg godt til, men det skal bare være i en ekstern enhed.. :)


    Du kan ikke få sikker data ved blot at bruge 1 disk, der skal du op og kører raid eller evt. købe dig en båndstation :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    Du kan ikke få sikker data ved blot at bruge 1 disk, der skal du op og kører raid eller evt. købe dig en båndstation :P


    Ved jeg godt det er derfor jeg vil høre om den MyBook mirror edition er noget værd.. :) Altså jeg skal have én ekstern HDD som så kører med 2 fysiske diske i sig.. Men hvor finder man sådan nogen? Og hvilke er gode osv..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Den skulle være i vinkel, med den du linker til. Men om det er nemt at skifte den ene disk hvis den står af, ved jeg ikke. Dine data skal du nok beholde, medmindre du er meget uheldig, og begge står af sammen :D

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • det var da 100 gange lettere at tage en DS-207 eller måske en DS-208, da du samtidig får Torrentstation, FTP-station, Netværkstilslutning, print server samt mulighed for tilkobling af ekstra eksterne harddiske.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    det var da 100 gange lettere at tage en DS-207 eller måske en DS-208, da du samtidig får Torrentstation, FTP-station, Netværkstilslutning, print server samt mulighed for tilkobling af ekstra eksterne harddiske.


    Forklar lige.. Hvad er det? Og er det kompakt? For rejser meget og skal kunne have den med mig.. :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Raid kan ikke erstatte backup! Raid kan sikre en bedre oppetid - men det kan aldrig erstatte en ordentligt backup.


    Nå men hvis du vil bruge raid til at sikre oppetid (;)) så kan linux køre RAID med USB diske - det har jeg gjort på min gamle server. Man kan endda køre RAID med USB sticks ;) Så sæt igang.


    ja og nej....nu er det jo ikke "ordentlig" backup han er ude efter, han vil have en mere sikker løsning der ikke fylder meget......tror ikke han vil gå over til linux for at kunne have 2*64Gb usb sticks eller lign som backup, men det er da en interessant løsning, da der ikke er noget fysisk der kan slides op som sådan.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    myBook diskene er noget skidt. Køb hellere noget andet


    ...sad to say, but I agree :/


    Kig efter noget Synology eller Qnap - og køb nogle stabile diske og smid i dem (jeg kan anbefale Seagate ES serien)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Forklar lige.. Hvad er det? Og er det kompakt? For rejser meget og skal kunne have den med mig.. :)


    bare tag et kig på synologys hjemmeside så får du god forklaring på hvad det er;)

  • hej fulgte lige med her, har selv en my book 500gb, og troede at det var en kvalitets ekstern.. har i dårlig erfaring med dem?? for så skal jeg da hvis ha gemt mine billeder et andet sted :evil:

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook