Mystisk pc..

  • Hej alle..


    Håber i kan hjælpe mig.


    Min fars computer viste ingenting på skærmen når man startede den op. Sort skærm ligesom når computeren er slukket.


    Jeg har prøvet at skifte grafikkort, bruge onboard grafikkort, ram, taget cd-rom fra, diskette osv.


    Der sker stadig intet. Har derefter prøvet at sætte anden CPU i, det virkede heller ikke. Jeg satte derfor CPUen tilbage i den computeren jeg tog CPU'en fra.


    Nu virker den anden computer heller ikke. Sort skærm ligesom min fars computer.


    Kan motherboardet havde brændt CPU'en af?


    Hilsen SHJ.

  • Kører blæserne når du starter?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeps.. køleren starter og skærmen virker. Det er 100 % sikkert..


    Fatter simpelthen ikke hvad der er galt.. har rodet med sådan noget 100 gange.. og kan bare ik finde fejlen!! :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af laer
    Du har været inde og resette med jumperen på bundkort ? :)


    Det er ofte fejlen til der ikke kommer noget skærmbillede efter nyt hardware er blevet monteret :o)


    Ja prøv det tag evt også batteriet ud samtidig. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg har taget batteriet ud i en time og clear cmos eller hvad det nu hedder, med jumperen...


    Fatter stadig ingeting... tror i bundkortet er brændt af? Men kan det egenlig været det, for køleren for jo strøm fra bundkortet, og den blæser fint...

  • Hej har du tjekket om du har sat strøm til dit grafik kort det kan nogle gange være problemet :clap:
    eller så bliver du nød til at sende din CPU til et reperation for så er der bios fejl som mAN IKKE KAN LAVE SELV