Ny Computeren - er min skærm død???

  • Jeg har lige købt en ny computer.. fik sat den op og hele møget i går uden problemer, dvs. den gik i stå under windows installationen og så fuckede den lidt op da jeg prøvede at bruge en af driverne, men en genstart og så var den klar


    Anyways - her sidst på natten havde jeg så sat den til at hente diverse spil som jo er nødvendigt :D og vågnede så lige kl. 3 eller sån, og så ville jeg da lige tjekke om lort virkede..:/ og ligeså snart jeg gik ind i spillet (LOTRO) så blev skærmen sort.. jeg tænkte bare WTF!?!?! Ventede lidt tid men den forblev sort jeg genstartede så computeren - og så virkede den da fint - jeg tjekkede dog ikke lotro igen da klokken jo var sent/tidligt, så lagde mig bare i seng - og slukkede sfl computeren normalt.


    Meeeen her til morgen da jeg tændte computeren forblev min skærm sort - altså ingen reaktion overhovedet, og så begyndte den at tikke sådan rimeligt højt - eller den tikkede ihvertfald tydeligt..


    Hvis jeg genstarter computeren lyser skærmen nede i sådan et sted som den normalt gør når computeren er slukket og skærmen stadig er tændt (i de sekunder hvor computeren er slukket) - men når den starter op igen forbliver der ingen reaktion...


    Det skal sige at det er GAMMEL skærm (10 år+) - tror vi købte den sammen med vores første computer, og den har altså virket de par gange jeg har brugt den tidligere - tjekkede den for 14 dage siden for at være sikker på at den virkede - og den virkede jo også i går aftes...



    Så er min skærm død eller er min computer fucked??!!??!


    Takker..


    Tingen

  • der kan desværre samle sig en masse støv der så skaber kortslutninger efter lang tids inaktivitet med sådan en tingest....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Skærmen var død - har dobbelt tjekket det..


    Satte først skærmen til min laptop - skete det samme som tidligere med "tiktiktiktik"


    Derefter satte jeg min nye computer til mine forældres skærm og der fungerer den fint - så nu vil jeg købe en ny skærm + at jeg derudover skal have et tastatur, da det også er gået i stykker :9xo


    Ps. check evt. mit andet topic for at hjælpe mig der også :D


    Takker herfra ! :clap: