DDR2 eller DDR3 bundkort

  • hej har kigget på andres tråde ang selvbyg og er kommer frem til de her 2.


    vil lige høre om det lyder fornuftigt nok eller?


    DDR3.


    maximus exterme 1700.-


    ddr3 4gb mangler råd til hvilke 2000.-


    eller.


    DDR2:


    biostar I45 tpower max 16gb 1000.-


    ddr2 corsair xms2 dominator 8gb 1800.-




    fælles:


    E8500 eller E6850 begge ca 1100.-


    4870x2 2gb eller 4870 1gb i crossfire. begge løsninger ca 3600.-


    1 kw coolmaster real power m1000 1400.-


    ssd 30 gb ocz 1350.-


    har en extra hd 250gb 7200rpm samsung spinpoint hjemme


    så 11.150 for ddr3 version og 10.250 for ddr2 version.


    er der noget at hente i fremtiden med ddr3/og nu for den sags skyld, eller er det ligemeget pga holdbarheden på de andre ting


    er godt klar over der mangler en del. køling, kabinet, lydkort og div. men lige det grundlæggende først.


    har set til bærbare at man kan få turbo memory......er det forbeholdt det bærbare markede?


    spiller ikke sååå meget men der er nogle spil der skal spilles farcry2 crysis bioschock2 og man kunne vel altid snige sig til lidt cs


    jeg kunne godt bruge lidt hjælp til samling hvis der er en der havde styr på det og gad mod betaling, helst i sønderjylland eller fyn

  • DDR2 ram. Enten et 4870 eller 4870x2.
    Det er ummidelbart min vudering.
    Endelig E8500 eller endnu bedre det du sparer på ikke at købe DDR3 ram kan du smide ekstra i til cpu og tage en E8600. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Tja, kommer an på om du har planer om at skifte til Intels kommende socket inden for nærmere fremtid. De kommer jo allerede om et par mdr. De bruger DDR3, så du derfor genbruge dine RAM i de fremtidige systemer hvis du vælger DDR3.


    Jeg ville tage 1 grafikkort, og have mulighed for at opgradere med 1 mere på et senere tidspunkt. Hvilken skærmopløsning skal du spille i? Hvis det er 1650x1050 vil jeg igen anbefale 1 kort.
    Hvis du ikke skal overclocke din CPU, så bliver den hurtigt en flaskehals i systemet. Ihvertfald er 2x4870 eller 1x 4870x2 overkill hvis du kører cpuen ved std. hastighed.


    E8500 eller 8600: Skal du overclocke? Hvis du skal er E8600 bedst, idet de typisk når 4.4-4.6 på lav vcore, men højere vcore giver ikke en skid med mindre du har ekstrem køling.
    Med en E8500 når du måeks et par hundrede mhz lavere, men e8600 er ca. 600 kr dyrere og den retfærdiggør ikke prisen!


    Men som nævnt, skal du ikke oc vil det være dumt at give 600 kr ekstra for de ca. 200 mhz. 3163mhz vs. 3333mhz. Ikke noget du vil kunne mærke i spil. Dvs ingen oc - helt klart en E8500.


    Bare mine råd - kan være nogen er uenige.



    EDIT: Ellers skal du overveje helt at vente 2 mdr med at købe systemet. Hvem ved - kan være der sker ting og sager på SSD markedet too.. Ihvertfald er Intels nyheder kommet, og du vil ikke ærge dig over at sidde med "forældet hw".


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().


  • Vent nu og se om det "nye" er på markedet om 2 md. Jeg tvivler. :$
    EDITH: Man kan side og vente hele livet fordi der er altid noget nytlige om hjørnet. :P

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være det. Men om der så skulle gå 3 måneder... Vi ved også at CPU priserne ikke bliver specielt dyre - ca samme pris for den lille nye som en E8600 koster idag. Bundkortene siges at blive lidt pebret istarten, men for 1500 som han har sat af til bundkort, tror jeg nu godt man kan få et i den bedre ende!


    Skal ikke gøre mig klog på det. Som sagt er det bare min mening, og hvad jeg ville gøre i situationen.


    EDIT til det med al den venten: Jo, men har snakker vi altså et helt ny socket skift som CPUerne højest sandsyneligt kommer til at bruge de næste "mange" år.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være det. Men om der så skulle gå 3 måneder... Vi ved også at CPU priserne ikke bliver specielt dyre - ca samme pris for den lille nye som en E8600 koster idag. Bundkortene siges at blive lidt pebret istarten, men for 1500 som han har sat af til bundkort, tror jeg nu godt man kan få et i den bedre ende!


    Skal ikke gøre mig klog på det. Som sagt er det bare min mening, og hvad jeg ville gøre i situationen.


    EDIT til det med al den venten: Jo, men har snakker vi altså et helt ny socket skift som CPUerne højest sandsyneligt kommer til at bruge de næste "mange" år.


    Jeg synes bare vi skal se om det kommer. I år f eks her på det danske markede. Blir da spændende. Jeg er så ikke enig i at alt det gamle er værdiløst. Der sælges jo hardware hver dag.
    I teorien er det alt sammen værdiløst ligeså snart det blir taget i brug. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jo men det gør det. Ellers er der godt nok mange af producenterne som brænder nallerne eftersom de alle er igang og har fremvist mange af deres produkter. Om det kommer i DK til den tid. Ja, forgår jo ikke længere sådan at USA osv før tingene før os andre.. Neej du, det skal sq nok komme :D


    Skriver ingen steder at det er værdiløst - skrev "forældet hw" i gåsetegn, og ja det vil det jo være - sådan er branchen. Men nej, på ingen måder værdiløst som du qouter mig for. Synes bare det er en skam med et helt nye system med begrænsede muligheder for opgradering. Og tror sq han vil have en bitter smag i munden når alt det nye guf kommer til samme pris.


    Synes dine råd til ham er lidt mærkelige, taget i betragtning at der er mange ting du ikke ved om hans planer om at bruge det.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • ja men tak for det.
    jeg har ikke umiddelbart tænkt mig at oc, da jeg ikke har noget forstand på det, men det kan man vel læse sig til, eller få den der gidder at samle den til at tegne og fortælle om. :roller:
    men egentligt passer det mig meget godt at vent et par måneder, når der nu er noget at vente for. plejer at være 6 måneder om at købe hw fordi jeg ikke kan bestemme mig :))
    men der vil vel stadig være mulighed for at opgradere hw man har købt nu, selv om 3-5 år.
    men kan det betale sig nu at gå efter DDR3 bundkort

  • Ja okay, men hvis det er SÅ sjældent du opgradere ville jeg ihvertfald vente og så det nye socket fra Intel, således at du kan opgradere på længere sigt. Hvis du køber bundkort og smider en E8500 eller E8600 har du på ingen måde mulighed for at opgradere hverken ram eller cpu. Jo du kan opgradere til en quadcore hvis det viser sig at spillene virkelig kommer til at drage gavn af det. Men som sagt meget begrænset..


    Regner du med at opgradere efter 3-5 år tror jeg ligeså godt du kan skrotte det til den tid og få dig noget helt nyt :P


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af david
    jeg har set i tysk pc blad der bliver forhandlet oc maskiner dernede men har ikke kunnet finde steder hvor man køber oc spille maskiner.
    nogle links?


    Jeg ved at overclockers.co.uk sælger pre-overclocker gaming systemer. Sikkert også mange tyske, men overclockers.co.uk er ganske populære og jeg kan ihvertfald sige god for deres service og reklamation.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Det tror jeg desværre ikke det er muligt "til nye spil", men hvem ved.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård


    Jeg ved at overclockers.co.uk sælger pre-overclocker gaming systemer. Sikkert også mange tyske, men overclockers.co.uk er ganske populære og jeg kan ihvertfald sige god for deres service og reklamation.


    dem de sælger hos oc.co.uk er jo nærmest ikke til at betale, tror man skal kigge ovre mod usa hvis man vil finde noget til bare en nogenlunde rimelig pris


    og nej du kan helt sikkert ikke køre de nyeste spil om 5 år, ligemeget hvad du køber nu, alt andet ville ihvertfald være mærkeligt

  • Ja det ser umiddelbart godt ud, når det skal være samlet og pre-ocet. Det betaler du dog en del penge for. Men absolut lækkert system hvis det skal være nu der skal shoppes.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • baloo I surrender :) Ser ud til du har ret, og at Nehalem alligevel bliver udskudt.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|