Elektronik-spørgsmål

  • Hej,


    Jeg har lavet et lille mod med nogle stykker af de her kontakter - http://elektronik-lavpris.dk/p…88_5791&products_id=97821


    Jeg leder strøm igennem dem taget direkte fra væg-stikket og har en del elektronik siddende bag ved dem, som så kan slukkes og tændes via kontakterne. Bla. PC forstærker og andet.


    Setup'et har fungeret fint indtil der var en strømafbrydelse for noget tid siden - der gik en af kontakterne i stykker og jeg har siden tænkt om det jeg har lavet er farligt? Jeg mener at jeg blev fortalt nede i butikken hvor jeg købte dem i sin tid at det var helt ok og at der ikke var noget at være bekymret om.


    Et andet spørgsmål - såfremt at setup'et er ok, bør jeg så købe nogle små sikringer og sætte dem ind imellem kontakterne for at undgå at de brænder af ved strømafbrydelser og lign.?



    håber der er nogen el-kyndige folk derude :)

  • Nu er jeg ikke el mand, men kontakten er rated til 250V/10A, så den burde godt kunne trække store strømme igennem sig.


    Dog er jeg ikke sikker på det du har lavet er lovlig rent installationsmæssigt. Men jeg er ikke sikker. Jeg vil følge med, og se hvad de kloge skriver.