Har jeg gjordt noget forkert?

  • For et stykke tid siden brændte min strømforsyning sammen, jeg sendte den ind til SHG og de fik repareret den, og testede den ok. Så satte den i min computer og tændte den, men der var intet billed..... jeg prøvede alle udgange på mit graffikkort, og prøvede både at få billed på min computerskærm og mit tv, men stadig intet billed...jeg prøvede også med et andet graffikkort men samme problem...intet billed..... så tænkte jeg det var mig der havde tilsluttet strømforsyningen forkert.... men da jeg satte samme slags strømforsyning til bare en mindre(watt) udgave, kom der billed....så satte jeg den nye strømforsyning til på samme måde som den som den mindre udgave som virkede, men intet billed :S...., så det måtte være strømforsyningen...... så derfor sendte jeg strømforsyningen ind til SHG igen men de sagde der intet var i vejen med den, og at de havde testet den ok...


    Jeg vil bare høre om der er noget jeg har glemt, eller noget? inden jeg køber en ny strømforsyning :S

  • det skal også siges at alle computerens blæsere kører, også på grafikkortet. Og computeren siger engang imellem et "bib". og nogle gange skal jeg bare trykke en gang på power knappen for at slukke computeren andre gange skal jeg holde den inde som man normalt gør...


    Strømforsyning: Chill Innovation CP-520A3 520W strømforsyning


    Link: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=813


    Bundkort: Asus P5GD2-x

  • Du skal ind og flytte en jumber på dit bundkort. Det burde stå i din manual (til bundkortet) hvordan du gør det.


    Husk at slukke din PC og tage strømmen helt fra inden du gør det.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SIAD
    hvad skule der så ske, når jeg starter den op igen???????


    Den skulle gerne virke ;) Du skulle gerne kunne se et skærmbilllede, og der kommer helt sikkert også en masse bib bib biiib lyde.


    Men hvis du ikke er helt sikker på hvordan man gør så sige til for så finder jeg lige en guide til det.


    Mvh Stubkier

  • der kom 3 bib og efter hvad jeg fandt udaf i den kiniske guide, betyder det at den ikke kan finde kortet(nok grafikkortet)....men da jeg sætter den anden strømforsyning virker graffikkortet.....så jeg må nok købe en ny strøforsyning :S :(

  • hmm det lyder godt nok lidt sært :S


    Og du sætter strøm til dit GFX hver gang? er der et andet strømstik på PSU'en som du kan prøve?


    Hvis det skyldes din PSU så skal du ikke købe en ny, så skal den til RMA og du skal enten have den lavet eller have en ny. Du skal ikke selv ud og bruge penge. (hvis den er under 2 år gammel).


    Mvh Stubkier

  • når anyways jeg byttede PSU med min søsterskærstes og så virker det fint xD både for ham og mig....
    Jeg gætter på at min PSU var lidt defekt, atlså muligvis et kabel der var defekt som jeg havde behovfor, men som min søsterskærste ikke havde behov for....så der sparede jeg lige lidt penge og besvær

  • Det undrer mig, at SHG reparerer en strømforsyning. Man plejer at smide væk og købe nyt. Det er jo en switch mode strømforsyning og ganske avanceret grej. Men blæseren kan man da give en dråbe olie.