Nyt gaming rig - Hvad skal der dog i?

  • Hey tweakere!


    Jeg har tænkt mig at sætte et nyt gaming rig sammen, og jeg vil gerne bygge mig et high-end powerhouse af en slags.


    Jeg står bare og mangler fyldet, alt andet er hjemme.


    Jeg har gjort nogle overvejelser om grundstenene, men eftersom jeg overhovedet ikke har fulgt med i udviklingen, er dette kun lige hvad jeg har kunnet finde på kort tid, og jeg ville blive lykkelig hvis nogle af jer kunne komme med input, til hvad jeg skal smide i dyret.



    Mobo:
    CPU: Intel Core 2 Quad Q9550
    GFX: Sapphire 4870 X2
    RAM:
    PSU: PC Power & Cooling Silencer 750 Quad
    HDD: WD Raptor 150gig


    Jeg har simpelthen ingen anelse om hvad jeg skal vælge indenfor RAM eller Mobo, men begge 2 skal være noget der kan følge med, så jeg ikke får nogle bottlenecks. Jeg regner med at jeg ville smide 4 gig ram i, og så Vista X64. Men, DDR2 eller DDR3? Og hvilket Mobo kan så følge med?


    Jeg vil desuden gerne kunne OCe mit gear, ikke til et fuldstændig vildt niveau, men bare et standard OC. Hvis nogle af forslagene overfor er helt hen i vejret, eller andet - så sig endelig til!


    Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig - Tusind tak.


    Edit: Hvis det bliver noget i den stil, vil det efterlade mig med ca 3-4000 kr til Mobo og Ram.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet 2 gange, sidst af Hayes ().

  • Ikke for at være cosy men der er efterhånden en hel del tråde om emnet så der er inspiration nok hvis du gider søge lidt efter det. Brug fanen søgning. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det har jeg selvfølgelig gjort, men jeg synes ikke jeg var så heldig.. Men kan selvfølgelig gøre en forhøjet indsats ;)


    Hvis der i mellemtiden er nogen der lige føler de kan sætte 5 minutter af, hvis i har noget på hjerte, så takker jeg alskens gange :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • jeg vil da forslå de her 2 ting:


    Gigabyte GA-EP45-DQ6 til omkring 1700kr. - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=450721


    og Ram ja 2x1gb sæt el. 2x2gb sæt.



    Cellshock 2 x 1 GB PC2-6400CL4 til omkring 449kr - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244223 (skulle være gode overclockere)


    også


    Mushkin 2 x 2 GB PC2-8000CL5 til omkring 700kr - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=439801


    flere siger at Red Serie fra Mushkin skulle være rigtig gode overclockere kunne være at jeg os ska ha et sæt på et tidspunkt :)

  • Fantastisk! Du er genial :)


    Det bliver de ram, og så det lækre mobo du linker til - Så skal jeg bare lige have kigget på en køler til den CPU, men det burde jo ikke være noget problem



    Tusind tak for hjælpen, den har været great! :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2


  • som køler ka jeg anbefalde en NorthQ 3580 Siberian Tiger Water Cooler den er fantastisk og koster kun 558kr. med fragt fra Getmore eneste minus er der ik er en god vejledning til montering med, men det er til at finde ud af har samlet en :)


    Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386777

  • Den ser godt nok lækker ud! Godt initiativ NorthQ! :)


    Sådan en snupper jeg med på vejen.. det der dog bekymrer mig lidt, og det jeg aldrig rigtig har været en haj til er om Mobo er kompatibelt med resten af udstyret.. Jeg kan se der kun er 2 PCI slots f.eks, og grafikkortet tager 2.. Hmm

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Den ser godt nok lækker ud! Godt initiativ NorthQ! :)


    Sådan en snupper jeg med på vejen.. det der dog bekymrer mig lidt, og det jeg aldrig rigtig har været en haj til er om Mobo er kompatibelt med resten af udstyret.. Jeg kan se der kun er 2 PCI slots f.eks, og grafikkortet tager 2.. Hmm


    du sætter dit 4870x2 i den PCI-Ex16 2.0 port tættest på din processor og ja den blokker så for porten neden under men sådan er det jo :)

  • Okay..


    Du skal have enormt mange gange tak for din hjælp :)


    Jeg regner med at bestille det hjem på mandag, og så vil jeg da kaste lidt benchmark resultater herind, efter jeg har fået den OCet..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Okay..


    Du skal have enormt mange gange tak for din hjælp :)


    Jeg regner med at bestille det hjem på mandag, og så vil jeg da kaste lidt benchmark resultater herind, efter jeg har fået den OCet..


    jeg siger det var så lidt, er her jo for at hjælpe :)