Virkelig underlig gfx fejl

  • Jeg sidder med mit 8800 GTX og et Vista 64 bit. Jeg har gamet en del Supreme Commander mens jeg har haft Vista inde, og det har kørt helt udemærket. I dag begyndte det så at låse i nogen spil - jeg kan bevæge musen osv., men spillet låser. Da det gjorde det tredje gang hentede jeg den nyeste beta driver på Guru3D, men det løste ikke problemet. Det sjove er bare, at nogen gange kan jeg køre et helt game, dvs. 30 min eller mere, og nogen gange dør det allerede efter 5-10 min.


    Så prøvede jeg at smide Crysis ind. Den lavede stort set præcist samme fejl efter 5 min., men nu har jeg så gamet i 20-25 min. helt uden problemer.
    Jeg har ingen gfx fejl, men til gengæld melder ATiTool om artifact fejl efter ca. 5 sekunder. Jeg læste der var en del problemer med 8800-serien. Er jeg en af de uheldige?

  • Jeg mistænker også seriøst varmeproblemer, og det værste er at jeg har en Thermalright køler til kortet liggende, men det er måske ikke tidspunktet at waste reklamationen hvis det rent faktisk ikke er et varmeproblem.


    Jeg kører med den nyeste beta, og kørte før det med den officielle driver. Jeg havde før det her også en WinXP installation på kortet hvor jeg også oplevede samme problemer, her fik jeg til gengæld grønne artifacts på skærmen som efter alt at dømme også var skyldt af varmeproblemer.


    Kan man ikke afhjælpe det ved at have en 80mm liggende på bagsiden af kortet som blæser væk eller ind på kortet?

  • Nu prøver jeg at komme helt af med nVidias driver og control panel, men selv om jeg har fjernet alt i tilføj/fjern programmer i min Vista 64 bit, så er nVidia control panel der stadig, og så mener den bare jeg har driveren "169.25"? Er det fordi det er defaults i Vista og man bare ikke KAN fjerne det?

  • Du kan også bruge CCleaner til at fjerne drivere, der ikke vil helt væk. Med hensyn til Vista, så kan du disable automatisk installering af drivere, så den ikke tager defaultdrivere, medmindre du beder den om det..

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H