AMDs ideologi vedr deres nye processor

  • Hej.


    Jeg vil nu lige linke til det som undrer mig.


    AMD NYE PROCESSOR


    De par spørgsmål jeg har vedr den processor.


    S : Hvis 4 kernet processor ikke støtter særlig mange spil nu om dage.. hvad fanden ( undskyld ordsproget ) skulle en 100 kernet så gøre godt for?


    S : Hvad ville hver kerne være på af hertz.


    S : Hvorfor er det ikke gjort før?Fordi i mine tanker, så burde GPUen også kunne gøre CPUens arbejde? Og jeg mindes ( dette her skal tages med et gran salt) at en halv gammel GPU kunne gøre CPUens opgave ( det var vist at gøre noget med et billed, tror ) x3 så hurtigt.


    På forhånd tak.!

  • det er lidt samme struktur som ps3 faktisk....der bliver 2 hovedkerner og så en masse små......men modsat ps3 er det forhåbentligt noget mere fleksiblet i sin arbejdsgang....men cell struktur er bestemt noget der kan være fremtiden.....men mange kerner, er nu også en større risiko for fejl, så nu får vi se om de kan få det til at virke i første forsøg.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • S : Hvorfor er det ikke gjort før?Fordi i mine tanker, så burde GPUen også kunne gøre CPUens arbejde? Og jeg mindes ( dette her skal tages med et gran salt) at en halv gammel GPU kunne gøre CPUens opgave ( det var vist at gøre noget med et billed, tror ) x3 så hurtigt.


    Tror det korte svar her er at en GPU er designet til eet specifikt formål, hvor imod en CPU er designet til at kunne håndterer en lang række forskellige beregninger... Nogen der er uenige?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JacobN
    S : Hvorfor er det ikke gjort før?Fordi i mine tanker, så burde GPUen også kunne gøre CPUens arbejde? Og jeg mindes ( dette her skal tages med et gran salt) at en halv gammel GPU kunne gøre CPUens opgave ( det var vist at gøre noget med et billed, tror ) x3 så hurtigt.


    Tror det korte svar her er at en GPU er designet til eet specifikt formål, hvor imod en CPU er designet til at kunne håndterer en lang række forskellige beregninger... Nogen der er uenige?


    Helt korrekt :9xo


    CPU'en er universal, og GPU, PPU (Physx Processing Unit - dog ikke relevant mere) etc, er lavet til et specifikt formål.


    Nvidia er så ved at / har integreret physx beregning i deres GPU'er, så her overtager GPU'en altså en smule af CPU'ens traditionelle opgaver.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2