Problemer med Nvidia 8600 GT

  • Hej alle sammen


    Jeg er ny her på siden, så håber dette er det rigtige sted at poste. Mine problemer drejer sig om et MSI Nvidia 8600 GT OC PCI-E med 256 mb ram. For god ordens skyld består resten af mit system af


    Intel Core 2 Duo E4500 CPU (kører ved 2.2 Ghz)
    2 x 1 GB CORSAIR XMS2 DDR2 PC2-6400 (800 Mhz) RAM
    Asus P5N-E SLI (Socket 775, nForce 650i (bundkort)
    Mit kabinet er et ældre Chieftech med 4 Papst low noise blæsere
    Windows XP Professional SP3
    (hele systemet er omkring 11 måneder gammelt)


    Systemet har kørt upåklageligt indtil nu, men pludselig for et par dage siden begyndte al 3D-grafik at se ud som på følgenede screenshots


    [Blocked Image: http://i10.photobucket.com/albums/a141/kunstmann/error.jpg]
    [Blocked Image: http://i10.photobucket.com/albums/a141/kunstmann/untitled3.jpg]


    Som I kan se er hele skærmen dækket af et underligt ternet artifact mønster... Jeg har prøvet følgende tiltage uden succes


    1) Tænkte det var pga varme, så har renset køler, kabinet osv, men uden held...Og som I kan se på AtiTool så ligger kortet kun omkring 40C (måske 50C under tungt load), så har svært ved at tro det er problemet


    2) Driver-problemer... Har geninstalleret nvidia's nyeste drivere, prøvet med Omega Drivers og endda ældre nvidia drivere uden held. Har fjernet gamle drivere helt med Driver Cleaner Pro og installeret de nye i fejlsikret tilstand... Også prøvet at installere ny chips-sæt drivere, men også uden held...


    3) Problemer med DirectX. Idet DirectX 9c ikke ligefrem kan fjernes fra systemet har jeg geninstalleret da det burde fikse eventuelle fejl, men også uden held...


    Som I kan se er kortet ikke overclocket (og har ikke været det) mere end det er fra MSI's side (Core 600Mhz, Mem 800 Mhz)... Kortet viser fint avi og mpg filer, og windows, Firefox osv ser også normalt ud. Smider jeg en DVD i er det samme problem med tern over det hele.... Jeg er ved at løbe tør for andre muligheder end at skidtet er brændt sammen og Getmore skal have det i nakken igen...


    Nogen forslag eller oplysende ord ville være meget kærkomment, takker på forhånd for hjælpen, mvh


    /Kunstmann


    Edit: Systemet kører med en 550W LC-Power Super Silent PSU, så tror ikke umiddelbart det er mangel på strøm heller...