Refundere Windows OEM

  • Hej, er igang med at bestille en MSI Wind, men kan ikke finde den uden præ-installeret windows XP nogen steder, er det muligt at få refunderet sin windows installation nogen steder eller har microsoft lov til at tvinge folk til at betale for et produkt de allerede ejer når man skal have en ny laptop?


    I tilfælde af jeg vil have refunderet mine penge for det medfølgende OS, hvem skal jeg så hive fat i? Forhandleren, MSI eller er det Microsoft der står for at udbetale pengene?

  • Hmm, kan det virkeligt værer rigtigt at man kan tvinge et produkt med i "pakken", det er jo to HELT forskellige produkter fra to helt forskellige leverandøre. I såfald er det da super konkurence forvridende og kan da umuligt være i god overenstemelse med konkurencestyrrelsen, samtidig står der i EULA: "You agree to be bound by the terms of this EULA by installing, copying, or otherwise using the software. If you do not agree, do not install, copy, or use the software; you may return it to your place of purchase for a full refund, if applicable."


    Svarer jo til at du blev tvunget til at købe en pose hver gang du handlede ind påtrods af du måske selv har en taske med og derfor ikke har brug for posen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Hmm, kan det virkeligt værer rigtigt at man kan tvinge et produkt med i "pakken", det er jo to HELT forskellige produkter fra to helt forskellige leverandøre. I såfald er det da super konkurence forvridende og kan da umuligt være i god overenstemelse med konkurencestyrrelsen, samtidig står der i EULA: "You agree to be bound by the terms of this EULA by installing, copying, or otherwise using the software. If you do not agree, do not install, copy, or use the software; you may return it to your place of purchase for a full refund, if applicable."


    Svarer jo til at du blev tvunget til at købe en pose hver gang du handlede ind påtrods af du måske selv har en taske med og derfor ikke har brug for posen.


    Øh, hvad havde du regnet med? Det er sådan produktet er sammensat?


    Du kan jo heller ikke købe overraskelsen, der ligger inde i Kinderægget, også returere kinderægget?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Øh, hvad havde du regnet med? Det er sådan produktet er sammensat?


    Du kan jo heller ikke købe overraskelsen, der ligger inde i Kinderægget, også returere kinderægget?


    Men jeg har jo ikke købt et OS, jeg har købt en bærbar computer.


    Og da jeg allerede har en ubegrænset licens til Windows XP er det da helt hul i hovedet at betale for endnu en ubrugelig licens..


    MS MONOPOL LÆNGE LEVE!


  • det er jo ik MS som har sagt den ska være på, det er jo MSI's valg de har valgt at sælge den med XP jo så ik noget med MS monopol der da.