1 dumt spørgsmål? mht CPU

  • Hej


    Jeg var ved at bestille denne cpu til min stationære: http://www.edbpriser.dk/Produc…168&searchArea=&Soegeord=



    Men ser nu at der i info omkring den står følgende:


    The Intel Core 2 Duo processor is Intel's second-generation mobile dual-core processor designed to deliver breakthrough performance and great power savings. With Intel Centrino Duo mobile technology-based laptop with the new Intel Core 2 Duo processor you can enjoy a greater than 20% performance increase when doing processor-intensive tasks like multitasking, compared to previous-generation laptops. At the same time, the Intel Core 2 Duo processor is tuned for power savings, making it a key ingredient in the latest Intel Centrino Duo mobile technology-based notebooks.



    Er den lavet til bærbare pc´er og ikke stationære?!?! hjælp 8o

  • Det betyder at de er koldere hvilket betyder overclocker potentiale for en nørd, eller stilhed for en... stilhedsnørd ;p

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • HEHE.... Lær dog at læse engelsk :pokey: :finger:


    Der står at den sammen med Intels nye centrino chipset vil være super duper! CPUen er stadig en almindelig socket LGA775 og det har intet med at den er køligere eller noget ... :pokey:


    Det chipsettet der bliver nævnt skulle være banebrydende og skulle kunne levere ordenlig onboard grafik, mm. Du vil blandt andet kunne finde chipsettet i IBMs x200 og x300 bærbar-serie.



    Ergo - det er en ganske almindelig E8500 cpu til stationær brug :D

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Hvis du ikke kan finde på andet at lave end at nedgøre andre brugere herinde, skulle du tage at finde dig et fora hvor man er ligeglad med den slags, her holder det ikke en meter. X(

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .



  • Ja det er fint Røvfjæs! :finger: :finger: :pokey:


    Men Jeg var i tvivl og derfor spurgte jeg. Der var sgu ingen grund til at opføre sig sådan!


    Bare spring mine tråde over fremover Jupiter Downs ;)



    Men tak for hjælpen alle jer andre.

  • Jeg undskylder mit pludselige udbrud ;(


    MEN, at begynde at vildlede den stakkels mand der har skrevet indlægget, fandt jeg desideret henrivende. Derfor er indlægget også skrevet med et glimt i øjet og en mild latter fra bag skærmen. Så jeg mente skam intet ondt med indlægget! :D


    Undskyld til dem der måtte have misforstået det :roller:




    blaatand : Det var intet ondt ment mod dit spørgsmål. Jeg havde selv kløet mig i håret og kradset øjnene ud, hvis jeg ikke lige vidste hvad Centrino Chipsettet er for noget stads

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    hvis det er til computeren i sit signature herinde på tweak.dk ska du nok lige skifte bundkort os ;)



    Jo tak det har jeg self også. Har bestilt de dele der er beskrevet i den her tråd:


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=103321&sid=


    Har ikke prøvet at samle en PC før. Håber det går nogenlunde smertefrit.
    Det mest besværlige bli´r at få stikkene sat rigtigt i :crazyeyes:


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jeg mener Jeg læste et sted, At den Thermal paste der følger med som standard, skulle være dårligere, end det man kan købe rundt omkring. Ved Du noget om det evt.?

  • det er en god ide at købe noget isoprophylalkohol til at rense med (købes i matas) og noget artic silver 5 fx........det er meget nemt at påsætte rigtigt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.