1

søndag, 24. august 2008, 14:19

;(Hej

Jeg har problemer med at min computer crasher når jeg starter et spil....typisk COD4 og CoH!
Den crasher stort set hver gang - når det lykkedes at starte et spil er der ingen problemer.

PC:
mb asus p5n32-e sli
cpu intel core2quad 2,4 ghz
ram corsair cm2x1024 - 6400c4 800mhz (ville gerne køre med 4g men mb kan ikke?)
GPU asus EN8600 GT silent 512mb x 2 sli koblet - med zalman VF1000 køler på begge kort
Windows XP sp2

Har prøvet med en ram klods - det samme sker. MB kan ikke køre med 4gb ved ikke hvorfor?

Først troede jeg at det var varme - men Gpu'erne er ikke mere end 40 - 50 grader. Efter gaming er de ca. 60 - 65 grader

Håber på det er en konflikt - der er nem at løse..... ;(

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Felix_dk" (24.08.2008, 14:20)

2

mandag, 25. august 2008, 14:11

Hej :clap:

Jeg har klaret den....juhuu :boxing:!

Det var en software konflikt. Jeg gjorde det, at jeg formaterede harddisken og reinstallede Xp, vga software osv....den hårde vej puha.

Jeg installerede den nyeste vga software istedet for den der er på de medfuldte cd'er. Nu kører det fint, men ikke højrere end 1024x768, så fjimre det. Det har det ikke gjort før, jeg ved ikke om det er min skærm der ikke kan følge med nu? (Viewsonic VP930). Har opvejet prøve med den gamle version, ved ikke om det hjælper?

Jeg reinstallerede windows med begge grafikkort i samtidig. De er købt ét ad gangen og installeret ét ad gangen. Dernæst opdateret vga software-versionen. Jeg går ud fra at det var det der var fejlen!

Men jeg kan stadig ikke køre med 4 gb ram. Har opdateret til nyeste bios, det hjalp ikke noget! Kan køre med 3 klodser, ved ikke om det er smart? de er købt parvis. Den stopper i opstart ved ram kontrol og jeg kan ikke bruge tastaturet, det er ikke aktivt endnu.

Håber på nogle kan hjælpe mig...

Det lykkedes mig at tage et billed af den fejlmeddelelse der kom når pc'en crashede se vedhæftede fil!

3

mandag, 25. august 2008, 23:32

Har du checket, at du har de rigtige timings og volts til rammene? Dette gøres inden i BIOS...

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

4

tirsdag, 26. august 2008, 07:05

kører du 32bit eller 64bit XP?

hvis det er 32 bit så har du forklaringen

Cisco Certified Network Associate — CCNA

5

torsdag, 28. august 2008, 16:40

(OT): Jeg synes det er SÅ fedt, når folk opretter tråde og man så svarer på deres spørgsmål. Men får man noget respons på, om det virker eller ej? Næææææhh

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "enoC" (28.08.2008, 16:41)

6

torsdag, 28. august 2008, 17:47

EnoC, enig med dig. Fatter ik folk, som formatere/geninstalllere windows fordi der er fejl el bsod. Man lærer jo ik hvad fejlen var som skyldte denne her crash/bsod.
Jeg geninstallere kun ved aller sidste udvej.
Ps. Det kunne jo også være psu´en som ik kunne leverer nok strøm 8o

Asus P5K ,Intel P35 Bios v.1201 Intel Core 2 Duo Q9300 @ 3000Mhtz 1,50v Corsair 4x1Gb ddr2@ 801 2,20v Liteon LH-20A1H487C 20X 1x OCZ 120Gb primær disk,1x500Gb dat disk XFX HD Radeon 7770 13.6 64bit ati driver, Creative X-fi Xtreme Music, Avira 2014 antivirus psu: Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 12v52A Windows 7 Ultimate 64bit Antec Nine Hundred kabinet Zalman 9500 LED cpu-køler

7

torsdag, 28. august 2008, 21:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af 187Man
EnoC, enig med dig. Fatter ik folk, som formatere/geninstalllere windows fordi der er fejl el bsod. Man lærer jo ik hvad fejlen var som skyldte denne her crash/bsod.
Jeg geninstallere kun ved aller sidste udvej.
Ps. Det kunne jo også være psu´en som ik kunne leverer nok strøm 8o

Tjaah jeg ville da indrømme at jeg osse lavede en formatering til at starte med, da jeg havde problemer med min com. Men jeg fandt da hurtigt ud af at det ikke hjalp så meget...

Men jeg er da glad for at du er enig med mig. Synes sgu det er lidt flabet måde at bruge forumet...

On Topic:

Ja som du siger, det kunne sagtens være størmforsyningen.

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

8

søndag, 7. september 2008, 14:43

Hej

Jeg har været på ferie, beklager jeg først svarer nu! :O

Mange tak får jeres svar. De har været nyttige. :9xo

Ja, det er en langsomlig proces, at formatere og dernæst reinstallere. Men jeg troede, det er vejen frem. Det har gjort nogle gange nu...lidt træt af det.

Ja, jeg har 32 bit XP. Så det forklarer problemet med de 4 gb ram. Jeg har tænk mig, at vente med Vista.

Min PSU er på 560 w. Er det for lidt?

Jeg har forsøgt, lidt frem og tilbage i vga versionerne. jeg kører i højeste opløsning 1280 x 1024, får at se om den kan klare det. Den samme blå fejlmeddelse fra windows dukker stadig op. Ved ikke hvad den betyder?
Har sat opløsningen ned til 1024x768 og kører med de drivere der følger med kortene.

Håber I stadig vil hjælpe.

9

søndag, 7. september 2008, 18:59

Det er vel så osse fair nok, men det ville være smart af dig lige at have nævnt at du ikke svarede det næste stykke tid. Men man kan jo altid være bagklog :D

Er du sikker på at du har installeret den nyeste driver til grafikkortene?

Eller er den her: 175.19

560 Watt burde IMO være nok, men hvilket PSU er det og hvor mange AMP sender den på 12 Volts railen? Det plejer somregel at stå på siden af PSU`en....

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

10

søndag, 7. september 2008, 20:38

Hej

Psu: Silverstone SST-ST56ZF
Med hensyn til nærmere data, har jeg taget et billed af psu'en

Er den kræftig nok - også til 2 kort?

Jeg har vga version 177.83 installeret nu.
Burde det ikke kunne kører højere end 1024x768 med 2 kort af den type...eller hvad?

tak for hjælpen

11

søndag, 7. september 2008, 21:52

Jo det burde være rigeligt.
Ja jeg ville osse mene at de skulle kunne trække det.
Det er nok et skud i tågen, men prøv at tage det ene kort ud og prøv så at se hvordan det kører...
Edit: Det betyder nok ikke det store i denne sag, men har du osse checket at du kører de rigtige timings og volts på rammene?

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "enoC" (07.09.2008, 21:55)

12

mandag, 8. september 2008, 15:41

Alt står til AUTO i bios omkring ram

nVidia monitorview skriver følgende, se billed!

(Rød betyder overbelastning. Men har prøvet at ændre på spændingen lidt, det ændrer ikke til grøn) Har det noget at sige?

13

mandag, 8. september 2008, 19:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af Felix_dk
Alt står til AUTO i bios omkring ram

nVidia monitorview skriver følgende, se billed!

(Rød betyder overbelastning. Men har prøvet at ændre på spændingen lidt, det ændrer ikke til grøn) Har det noget at sige?

Nu er jeg desværre ikke super hardcore nok til at se nogen "fare" på billedet.
Men uanset hvad så synes jeg at du skulle sætte ramtimings og evt volt.
De står for det meste på rammene. Ellers er de at finde på producentens hjemmeside ;)

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

14

fredag, 12. september 2008, 22:00

Det med at ændre på timings og volt til ram. Hvad vil det bevirke?

Jeg kører nu med et grafikkort og nyeste drivere. Nu kan det godt køre højeste opløsning!
Vil prøve med det andet alene og bytte port osv. - tror desværre der er noget galt med MB, når den skal køre SLi.

Hvis man ser billedet af monitorview, kan også se at min cpu kun kører 1.5 ghz. Jeg har loaded default og nu kører den 2.4 ghz. Ved ikke hvornår det startede!

Det er ikke sjovt, når der er noget i vejen med ens pc, men på den anden side lærer jeg en masse!

15

lørdag, 13. september 2008, 15:21

Det med rammene gør at din computer kan komme til at kører mere stabilt og endda mere optimalt.

Det er da godt at hører at du nu kan kører i høje opløsninger:D

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men du husker osse at Enable SLI i Nvidia-softwaren, når du sætter to kort i?

Mht. cpu hastigheden, så var der sikkert en indstilling sat til i bios, der gør at når computeren idler, nedsættes hastigheden og volts for at "sparer på krafterne".

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.