Computeren fryser, men alligevel ikke

  • For god ordens skyld, så består mit hardware (inkl. OS) af nedenstående:


    Bundkort: Asus P5B-E Plus
    Processor: Intel E6600 @ 2,4 Ghz
    Ram: 4x 1024 Corsair PC6400 CL4
    Grafikkort: PowerColor HD4850
    Lydkort: HDA X-MYSTIQUE 7.1 GOLD
    PSU: Corsair 650 Watt
    Harddiske: 2x Samsung F1 750GB (Raid0)
    OS: Windows XP SP3


    Problemet ligger i, at XP godt kan finde på at fryse eller det var i hvertfald min første antagelse. Det virker som om, at computeren fryser fast - man kan i hvertfald hverken bevæge musen eller noget som helst andet.


    Efter nogle gange med reboot fandt jeg dog ud af, at den kun sidder fast i en lille tid, hvilket mundede ud i endnu mere undren.


    Når jeg tager et kig i "Event Viewer", så ser jeg en række fejl og advarsler.


    Et par advarsler:


    Fdisk - The system failed to flush data to the transaction log. Corruption may occur.


    NTFS - {Delayed Write Failed} Windows was unable to save all the data for the file . The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere.


    Et par fejl:


    iaStor - The device, \Device\Ide\iaStor0, did not respond within the timeout period.


    sr - The System Restore filter encountered the unexpected error '0xC00000B5' while processing the file 'change.log' on the volume 'HarddiskVolume5'. It has stopped monitoring the volume.


    Min umiddelbare antagelse er, at der er nogle problemer med mit Raid-setup. Eller sågar en fejl på en af de 2 harddiske eller måske på dem begge?


    Eller har nogle her en anden forklaring?

  • Kaspersky?

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Kaspersky?


    Nope, dog ikke. Men det fænomen har jeg også prøvet engang :crazyeyes:


    Det skal siges, at en af mine andre diske vidst er gået død, og efter at have taget denne ud af computeren, så har der ikke været noget.