Ny computer til o. 5000 kr.

  • Hej Tweak.


    Nu har jeg gået i omkring halvandet år, uden overhovedet at følge med i hvad der sker i computer-verdenen. Derfor er jeg blevet næsten fuldstændig afnørdet på det punkt.
    Nu er jeg så nødt til at komme lidt ind i det igen, da jeg har brug for en ny stationær computer.


    Jeg skal primært bruge den til krævende billedredigering, i Photoshop, Adobe Bridge og Photomatix. Derfor formoder jeg at den skal have en 3 gb. ram eller lignende?


    Jeg vil også gerne have en stor harddisk da jeg fotograferer i RAW og man hurtigt får fyldt sin harddisk op, med så tunge billeder.


    Et andet ønske jeg har, er at jeg vil kunne spille Diablo 3, når det engang udkommer. Det ser ud til at blive et rimeligt krævende spil, af hvad jeg har set og ved.


    Jeg skal have et tastatur med til, men det behøver ikke at være noget fancy. Jeg er ikke så krævende på det punkt. Eller har jeg både skærm og mus.


    Jeg har både kig på en i bilka og en i fona, som i meget gerne lige må kommentere.


    Fona-modellen:
    - Intel Quad Core Q6600 (2,4 GHz)
    - 3 GB DDRs RAM (Ved ikke hvilken slags)
    - 640 GB SATA Harddisk
    - NVIDIA GeForce 9500 512/2303 MB


    Bilka-modellen:
    - Intel Pentium Dual Core E2200 (2,2 GHz)
    - 3 GM DDR2 ram
    - 640 gb SATA-II hdd
    - Op til 1791 mb GeForce 8500 GT (512 mb dedikeret) - aner ikke hvad det betyder med "op til".



    Er der nogen af disse computere hvor jeg får noget ordentligt for pengene, eller skal jeg købe andetsteds? Jeg har intet imod at købe fra nettet.


    Håber i vil hjælpe,
    - Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • jeg ville sige at du enten skulle bygge noget selv da det er nok det billigste (Synes jeg) men hvis det er tilfældet at du ikke kan det kan du altid konfigurere en computer på fcomputer.dk eller lignende steder getmore.dk skulle vist også have nogle ret godt nogen :D

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W


  • De ser sgu nice ud, men er det ikke noget med at getmore ikke anbefales at handle med? Jeg har endnu ikke hørt om en succeshistorie fra en af deres kunder.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000


    De ser sgu nice ud, men er det ikke noget med at getmore ikke anbefales at handle med? Jeg har endnu ikke hørt om en succeshistorie fra en af deres kunder.


    Det kommer an på hvem man snakker med.. Nogle har udelukkende haft gode oplevelser (Som mig), andre har været uheldige (ligesom man kan være alle andre steder) ikke at få en god service.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000


    De ser sgu nice ud, men er det ikke noget med at getmore ikke anbefales at handle med? Jeg har endnu ikke hørt om en succeshistorie fra en af deres kunder.


    De har vidst oppet sig en del sidden alt den dårlige omtale :D


  • Hvilken af de 3 her er så bedst?


    Er det bare den dyreste?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Ja :D Har handlet meget hos gertmore uden problemer.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg ville klart kigge på http://www.topdata.dk
    Det er ofte der, man får mest for pengene i samlede maskiner.
    I hvert fald ikke i storkæderne, selvom Aldi engang i mellem kan være lidt en undtagelse.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

  • Har handlet hos getmore nok de sidste 2-3 år ihvertfald og har aldrig haft et eneste problem. Nu skal det så siges jeg heller ikke har været igennem en RMA endnu med dem hvilket er feltet jeg kunne forstå der har været problemer med dem på. Men overall good experience.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

  • Mange tak for hjælpen.


    Jeg tror jeg bestiller sådan en sag så.
    Alligevel rimelig imponerende hvad man kan få for 5000 kr.


    Men nu købte jeg jo så også en bærbar med 2 gb. ram, Intel Dual Core (2,3 GHz), 80 gb. hdd og Geforce 7600, for 12.000 for omkring 2 år siden, og har ikke fulgt med i hvad der er sket siden.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)