Ekspertråd søges til ny investering

  • Jeg står overfor at skulle skifte lidt hardware. Og vil gerne starte på DDR3 vognen. Derfor vil jeg høre om jeg vælger helt forkert ved at vælge følgende. Kan det fungere sammen optimalt, eller er der bedre løsninger? Der skal ikke OC'es, bare ganske standard. Men alligevel må det jo gerne gå lidt stærkt. Dog har jeg ladet mig fortælle at P45 NB'en begynder at hoste ved 6 GB/s, kan det have sin rigtighed? I så fald er det jo begrænset hvor meget man får ud af at skrue på ram hastigheden.


    Men jeg har indtil videre kig på


    MB: Asus P5Q3 dlx (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=449057)
    RAM: OCZ Platinum 2 x 1 GB PC-12800 Dual Channel CL7 (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393769)
    CPU: Intel E8500/E8600


    Og har forøvrigt tænkt mig at placere det i et P190 + 1200 kabinet fra antec. Hvis finanserne holder til det. ;-) Der skal jo også være plads til alle de gamle HDD's


    Forslag og kommentarer ønskes.
    På forhånd tak.
    Mvh.


    EDIT:
    Har lige læst Asus's Memory QVL for MB'et, og vælger nu Corsair i stedet for OCZ. Mest pga. nogle micron chips, som OCZ virker meget glade for.
    Så det bliver
    Corsair TWIN3X2048-1600C7DHXIN G (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425147)
    Nu er jeg bare lidt bekymret for det lille "G" Det er ikke med på den liste jeg har set, nogen der ved noget om det?


  • Hvorfor skal det være DDR3 om man må spørge? :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Hvorfor skal det være DDR3 om man må spørge? :$


    Ja hvorfor, jeg har selv siddet og tumlet med det. Men da prisen på hardware til DDR3 og DDR2 for mit vedkommende ender på stort set samme beløb, ser jeg ingen grund til ikke at forberede mig på evt. at kunne hive noget mere ud af ovenstående hardware i fremtiden. Evt. i tilfælde af bios opdatering, eller noget andet. De finder jo hele tiden på noget nyt, så jeg ser mig bedst rustet til fremtiden ved at vælge et system med DDR3. :$

  • Efter at have læst det meste af natten om alt muligt indenfor DDR3 ram, har jeg besluttet mig for at følge Asus QVL for memory. Så derfor, hvordan virker følgende sammen.


    Asus P5Q3 deluxe/wifi-ap @n
    Corsair TWIN3X2048-1600C7DHXIN G
    Intel E8600


    Og forresten nogen der ved om TWIN3X2048-1600C7DHXIN G er fyldt med Micron-chips, for i så fald skal jeg ikke have dem.

  • Jeg kan som Baloo også skriver, ikke forstår hvorfor du vil have DDR3 ram. Der er en del der klager over Corsair's ram for tiden, men har haft mine i noget tid, og ingen problemer indtil videre.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Jeg kan som Baloo også skriver, ikke forstår hvorfor du vil have DDR3 ram. Der er en del der klager over Corsair's ram for tiden, men har haft mine i noget tid, og ingen problemer indtil videre.


    Hmm nu var det egentligt ikke fordi jeg ville diskutere DDR2 vs. DDR3. Men da nu både Baloo og Exxon sætter spørgsmålstegn ved fordelen af DDR3, vil jeg gerne have en begrundelse for ikke at vælge DDR3. Er det hastighed, performance eller helt andre grunde.


    Hvorfor Vælge DDR2 Fremfor DDR3?


    Derudover gælder mit første spørgsmål stadig, hvordan virker kombinationen af Det hardware jeg har listet her?


    Mvh.