8GB på P5N32-E SLI plus

  • Står og skal ha' mere ram i min maskine.
    Har besluttet mig for Mushkin Redline 2xPC2-8000 4GB.


    Er der nogen som erfaringer med at køre med 8GB på det chipset/bundkort?

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Hvorfor 8 GB ? :O


    Den lille cpu er slet ikke stor nok til at udnytte 8GB


    Så jeg kan tillade mig at disable pagefilen ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric


    Så jeg kan tillade mig at disable pagefilen ;)


    Fatter jeg ikke?? :)

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric


    Pagefil, Swapfil, sidefil ;)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Paging


    computeren reagere langt hurtigere når man f.eks. skifter mellem programmer ect uden pagefile


    nååårh jaa..


    Men din cpu er slet ikke stor nok til at den kan gemme alle udregningerne på 8 GB ram.


    Så hvorfor ikke nogen hurtige ddr2 ram 4 gb

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Synes nu de redline er hurtige nok :D
    ...men det er bestemt heller ikke udelukket at jeg nøjes med et enkelt 4GB sæt.
    Det kommer an på hvor meget det vil gå ud over mit oc på cpu'en. -mit mobo er i forvejen ikke glad for mig. Har flere fsb huller en jeg nogensinde har været ude for før. Så enten skal både NB/SB og Vcore ha' voldsomme mange tæv, (hvilket de ikke er så glad for længere), eller også må jeg stoppe ved 3 GHz til 24/7 X(
    (overvejer derfor også evt at skifte til et P45 + E8600, men er bare lidt trist, når nu X58 + Nahelem er så forholdsvis tæt på)


    Edit: Desuden behøver det nu ikke være data cpu'en skal beregne på, før at windows begynder at "swappe". Vista er jo helt vild med at smide ting ned på harddisken, hvilke den så skal hente først, hvis jeg pludselig beslutter mig at skifte mellem to programmer ;) Det er bl.a det jeg ville undgå ved at vælge 8 GB.


    Men er der slet ikke nogen som har erfaringer med oc, på et 650/680 chipset, med 4 ramklodser?

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • har "kun " win xp men kører også uden pagefil medmine 2*2 gb, og gjorde det også med 2*1 gb ....hvor den meget ofte var tændt i 3-4 uger af gangen uden en restart.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har besluttet mig for bare at tage et enkelt 4GB sæt i første omgang.
    ...vil så teste bundkortet sammen med mit nuværende 2GB sæt.


    Vil jeg overhovedet kunne bruge en sådan test, til at sige noget om hvordan det vil OC, med endnu et sæt Mushkin? (vil teste ved 400/800 mhz og meget slappe timings for ikke at lække noget pres på ram).

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().


  • Simon hvad snakker du dog om ? en E6600 kan sagtens lave udregninger til 8gb ram .... og igen som han siger at bruge dem til swap er kanont :) og hvilke ram vudere du som bedre ? husk på redline stadig er med d9 chips ( mine er har tjekket :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har "kun " win xp men kører også uden pagefil medmine 2*2 gb, og gjorde det også med 2*1 gb ....hvor den meget ofte var tændt i 3-4 uger af gangen uden en restart.


    hvordan "deaktiver" du "pagefile" Fragman?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    hvordan "deaktiver" du "pagefile" Fragman?


    højreklik på denne computer, vælg egenskaber og vælg avancerede fanebladet. så går du ind i ydelse og søtter pagefile til "ingen"

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • At slå swapfilen fra medmindre man har rigeligt med RAM er direkte hjernedødt.


    Medmindre man bare bruger sin computer til at surfe på nettet og ligende ... men så er hele spørgsmålet om swap jo endnu mere ligegyldigt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    højreklik på denne computer, vælg egenskaber og vælg avancerede fanebladet. så går du ind i ydelse og søtter pagefile til "ingen"


    det er det her ik Fragman: