Computerproblemer

  • Hej Tweak


    Jeg er i øjeblikekt ved at genoplive min gamle maskine som jeg ikke har brugt i et år. Det har betydet nyt Bundkort og ny lagerharddisk.


    Efter at have skiftet bundkortet har systemet kørt absolut uden problemer. Jeg har formatteret harddisken for at sikre mig at alt var så godt som nyt. Herefter har jeg sat lagerharddisken i min Nuværende PC, formateret den, og lagt mine dokumenter over på den.
    Herefter har jeg så sat harddisken tilbage i min gamle maskine.


    Når jeg så tilslutter tastatur, mus og skærm, tænder maskinen fint. Men det er som om den ikke registrerer nogle af delene. Der er ikke lys i min optiske mus, ingen svar på numlock på tastaturet, og skærmen er i power saving mode. Dette er en computer der virkede upåklageligt for mindre end 24 timer siden. :(
    Jeg har prøvet at fjerne lagerharddisken igen, men lige mget hjælper det.


    Hvor skal jeg tage fat for at identificere og løse problemet?

  • Problemet er ikke løst.


    Efter at have computeren stå i 20 minutter kunne jeg ganske fint tænder for den og tilgå windows etc..
    Efter ca 2 minutter genstarter computeren, og her opstår fejlen igen. Den viser intet billede på skærmen, der er ingen lys i min optiske mus, og tastaturet svarer ikke.


    Det frustrerer mig meget! X(


    Hvad kan der være galt?

  • prøv at pille strømmen fra og så trykke på alle stik, kort, ram, osv.
    Havde samme problemer med en kammerats pc, pillede alt fra og satte det til igen VUPTI så kørte den

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

    Rettet en gang, sidst af Johnny ().