Hardware til mediecenter??

  • Jeg har lovet en jeg kender at bikse noget mediecenter sammen til ham, men ville lige vende det med jer herinde! Det skal selvfølgelig være så støjsvagt som muligt, men samtidig være med lidt regnekraft, da han gerne vil kunne optage 2 programmer samtidig og muligvis også afspille et af dem oveni! Derfor regner jeg med at det ville være smart med flere harddiske istedet for en enkelt, da den ellers vil få for meget data at arbejde med på en gang!
    Så jeg mangler sådan set et bud på bundkort, cpu, grafikkort og evt. også hvis nogen af jer kender nogle gode tuner kort, jeg regner med at smide 2 kort i da han gerne vil kunne optage 2 ting samtidig..
    Da han stadig har en analog satelit modtager som han bruger en gang imellem skal der også være mulighed for at optage derfra vha. scart, phono eller lign.


    Kan I hjælpe mig med denne??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Hmm slet ikke en der kan hjælpe med det??
    Er der muligvis nogle der kender et decideret HTPC/Mediecenter forum??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Okai, hvor langt er du kommet med dit setup så?? For jeg går og overvejer lidt hvad jeg skal vælge, det skal kunne performe rimeligt, da det som sagt kan blive udsat for at skulle optage og afspille flere ting samtidig! Men samtidig skal det jo heller ikke koste 10.000,- på el-regningen...


    Jeg har bestemt mig for et Lian LiPC-C35A kabinet, da jeg synes det passer meget godt i størrelsen.. Så skal jeg bare lige have udtænkt hvordan jeg får placeret 2 harddiske i det, men det tror jeg umiddelbart ikke er noget problem...


    Hvad bruger du af kabinet??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.