HJÆLP til trådløs! ! NU!

  • Hej alle,


    har fået nok, naboerne sidder på mit net. er der ikke en der er sød herinde og vil hjælpe med mit trådløs ?! at oprette den sådan at den er sikker?!


    jeg har linksys... :)


    hjælp ønskes med det samme, for kan se naboen er på den... derfor mit net lagger helt vildt i spilll :/


  • Hvilken linksys router?


    Du kan komme ind i routerens menu ved at skrive 192.168.1.1 i adresse linien


    mener brugernavn er admin og så bare blank kode
    eller også er det blank brugernavn og admin som kode.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • jamen kan du hjælpe lidt evt. over msn ?


    er inde på routeren nu...


    såå wireless - og secuirity - også tage WPA personal ? og under WPA: TKIS eller AES ? også bare skrive koden ind ?

  • og routeren er WRT54GL


    sad og spillede fifa, haha mens den laggede for vildt, fattede det ikke... men så kliggede jeg hvem er på, så er MAX på, knægten fra anden side af vejen ! skide wanker!!! haha

  • Vælg WEP istedet for WPA... har jeg gjort og har ingen indtrængende. Ved ikke om det andet der er bedre, men jeg bruger ihvertfald WEP.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio
    jamen skal lige have hjælp med guide inde i routeren... :( er ikke så god. men det pisser mig af han kommer på vores net!! det møgsvin


    Du har jo fundet det du skal finde? Du skal bare vælge WEP istedet for WPA og trykke generate eller hva knappen hedder. Så kommer der en kode du skriver ned og bruger den til at forbinde til det trådløse bagefter.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • RET mig om det er rigtig...!



    det jeg gjorde var:


    1. skrev http://192.168.1.1/ og kom ind på min router


    2. kiggede under WIRELESS og WIRELESS SECUIRITY


    3. Fra disable valgte jeg WEP og Passphrase skrev jeg min kode hvorefter jeg generate


    4. savede og lukkede


    5. åbnede network and sharing center


    6. valgte min linie, tog indstilliger for den (PROPERTIES også security) hvorefter jeg valge WEP som i routeren og skrev koden fra KEY 1 som min router GENERATEDE... også kom jeg på...


    7. jeg vælger og se hvem der på min linie, så er KAMILS på ( MIG ) og hardware eller sådan noget RESIDENTIAL GATEAWAY DEVICE ( hvad er det ) ???


    p.s. skal lige hilse og sige min mor sidder ved siden af på bærbaren og den ser jeg efter hun kom på med koden :D , MEN hvad er " RESIDENTIAL GATEAWAY DEVICE " også ligner det et modem, router ting.... ?



    håber på ris og ros hurtigt da jeg vil have en sikker linie...

  • Hvis jeres computere kan benytte WPA, så brug det, WEP er ikke meget værd - det tager ikke lang tid at komme forbi!


    hurtig guide:


    wireless\wireless security


    Her vælger du WPA og TKIP samt en key (her kan du bruge http://www.yellowpipe.com/yis/tools/WPA_key/generator.php til at lave en ordenlig - 63 tegn random)


    Når dette er ordnet skal du bare have sat netkortene op til at bruge WPA med samme key.


    /ask


  • Ja ville også bruge WPA så skulle du være sikkeret !

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Ej, det er sgu da kedeligt det der... :(


    Hvorfor ikke omdirigere din nabos webbrowsing til tubgirl eller lignende? Så er det schau :evil:
    (Det er vidst desværre ikke lige noget man kan gøre i omtalte router)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Ej, det er sgu da kedeligt det der... :(


    Hvorfor ikke omdirigere din nabos webbrowsing til tubgirl eller lignende? Så er det schau :evil:
    (Det er vidst desværre ikke lige noget man kan gøre i omtalte router)


    Men kunne FANDME være grineren :cheers:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • http://www.altomdata.dk/temp/WRT54GL.doc


    Ved godt du har fået svar, men den beskriver det meget godt


    Har selv samme router som jeg har bikset med de sidste par dage da jeg har fået bærbar og oplevede også mit router navn var lavet om til "Owned :D" da jeg ikke havde ændret kodeordet for 192.168.1.1 :)


    Det gode er dog du altid kan fysisk resette routeren bag på :)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

    Rettet en gang, sidst af Dumpen ().