IP skift med Telia?

  • Jeg står og vil gerne skifte min eksterne IP adresse,
    min isp er Telia på en 10/0.5 mbit forbindelse i Århus.
    Routeren er en Zyxel P-660H-D1.


    Jeg har prøvet et slukke for routeren over længere tid, eller resette den men alt sammen uden hjælp, min ip forbliver det samme. Har også prøvet at sætte en statisk ipadresse op men derved mistede jeg bare adgang til nettet. Jeg kan ikke komme ind på routeren som jeg kunne ved min gamle cybercity, så jeg kan ikke skifte indstillingerne gennem den :(


    Nogen der har nogen ide til hvordan jeg kan skifte min IP adresse?

  • du skal have slukket for den i mange timer...måske endda en hel dag og så er det ikke engang sikkert...det er ikke just noget du selv bestemmer, men ring ind til support og spørg om de ikke kan hjælpe.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Du skal have en rigtig god grund til at ville have skiftet din IP (at du er banned et eller andet sted er ikke en god grund) hvis du vil have held med det.


    Sidst jeg havde brug for at få skiftet en ip fik jeg af vide at for at få den skiftet skulle de have en skriftlig ansøgning med argumenter til hvorfor jeg skulle have den skiftet, og derefter ville de så tage stilling til det.


    Grunden er nok at der er meget meget få legale grunde til at få skiftet sin ipm og 99.9% af dem der vil have den skiftet er pg.a. fusk.


    /ask


    EDIT: det med at slukke sit udstyr virker sjældent, medmindre vi snakker min en uges tid eller mere...


  • Kommer skam helt an på hvilken udbyder man har.. FX TDC der burde det være nok at have slukket sin pc/router i ca 45 minuter.. Men igen det kommer så an på hvilken type forbindelse du har købt dig til. Normalt når man forbinder sig til nettet får din router/pc en IP af en DHCP server og den IP er så låst til din MAC adresse og hver X antal tid( kan være minuter/timer eller dage) tjekkere systemet så om du stadig er på og hvis du er jamen så bliver IPen så låst en gang mere til din PC eller router. Nu skal jeg ikke kunne sige hvordan telias system præcis fungere da jeg aldrig har rørt ved et mere end højst nødvendigt. Og det kunne da være rart at vide om du har dynamisk IP eller betaler for et statisk. Dynamisk IP kan altid ændres om ik andet så ved lidt fusk og nej det må du selv finde ud af :) beklager.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint