I.P. adresse.

  • Hey.
    Nu skriver jeg så i denne tråd, eftersom jeg ikke har så megen viden om dette emne.
    Men hvor farligt kan det være hvis folk får fat i din I.P. adresse?
    Jeg har en fast én, så får ikke en ny hver gang jeg logger på nettet...
    Jeg er nemlig fået trusler om at personen nok skal finde min adresse/hacke mig, og han har min I.P.
    (Ja, lyder måske paranoidt, men stadig).


    På forhånd tak.

  • Kort sagt. Han kan intet gøre som sådan.


    Du skal være inficeret med trojaner og andre ting før der end er en chance.


    Tænker også nogen gange over når folk nærmest falder fra stoleb når de finder ud af at deres ip adresse er blevet afsløret :crazyeyes:

  • jeg kom engang til at "udgive" min IP adresse i et forum, da jeg manglede hjælp med noget. Der er ikke sket noget endnu ... x)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Hvis du får trusler om at han vil hacke dig, så skal du bare ignorere det, for han minder om ham her og kan ikke gøre dig en skid.
    Hvis du får trusler om tæv så finder du en måde at dokumentere truslen på, og så giver du det til politiet.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Hvis du får trusler om at han vil hacke dig, så skal du bare ignorere det, for han minder om ham her og kan ikke gøre dig en skid.
    Hvis du får trusler om tæv så finder du en måde at dokumentere truslen på, og så giver du det til politiet.


    Han trænger virkelig til hjælp. Han har jo en skrue løs. Lækkerbidsken for en psykolog. :pokey:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Kan godt være det bare er mig, men det er jo ikke umuligt at "hacke" en computer hvis man har en ip adresse. Forudsat at at computeren er åbenet, på den ene eller anden måde, f.eks. fjernadministration ect.


    Derfor synes jeg det er lidt ufagligt kun at joke i de svar folk har postet.


    En almindelig bruger vil dog som udgangspunkt være sikret godt nok, men hvis du vil have beroliget dine nerver vil jeg anbefale at du tjekker om på om du har nogle porte åbne som du ikke burde have åbne, og generelt tjekke din firewall efter for hvilke programmer der har visse rettigheder osv.
    Hvis disse ting ser fornyftige ud ville jeg føle mig sikker nok.


    Håber ikke der er nogen som er blevet fornærmet over mit synspunkt, og I må endelig rette mig hvis noget af det jeg har skrevet ikke er korrekt :D


    Venligst

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -


  • Altså, hvis du højreklikker på dit ikon for din forbindelse på aktivitetsbjælken nederst til højre på dit skrivebord, så få ind under "status" og under fanen "understøttelse" så "reparer" og klik så får du en ny IP adresse......

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Legolas


    Altså, hvis du højreklikker på dit ikon for din forbindelse på aktivitetsbjælken nederst til højre på dit skrivebord, så få ind under "status" og under fanen "understøttelse" så "reparer" og klik så får du en ny IP adresse......


    Ikke hvis man har fast ip. :)


    Uanset hvor mange gange jeg prøver at få min router til at få en ny ip, vil jeg altid få den samme.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Hvis du får trusler om at han vil hacke dig, så skal du bare ignorere det, for han minder om ham her og kan ikke gøre dig en skid.


    undskyld jeg var morgen sur...
    nej.. spøg til side...


    kan godt forstå dig GlockzUp, har os selv tænkt et par gange om jeg er blevet hacket... så har fået en dårlig vane med at vende mit cam væk når jeg ikk bruger det... og alt sådan noget...
    men hvis han får fat i din ip burde der ikk ske noget... i hvert fald ikk til hva jeg ved...

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af erland3000


    undskyld jeg var morgen sur...
    nej.. spøg til side...


    kan godt forstå dig GlockzUp, har os selv tænkt et par gange om jeg er blevet hacket... så har fået en dårlig vane med at vende mit cam væk når jeg ikk bruger det... og alt sådan noget...
    men hvis han får fat i din ip burde der ikk ske noget... i hvert fald ikk til hva jeg ved...


    Haha :clap:


    Tror ikke du har været hacket før erland :D


    Du skal bare lære at holde orden i din comp :P


  • EDIT: Men kan da huske at to fandt et program hvor skulle skrive deres ip og port..!


    Og kunne man gøre alt muligt.. :rolleyes:


    -Men vi fik det aldrig til at virke :)


  • nej nej.. men har bare tænkt på det et par gange...
    for det ville da være lidt ubehageligt hvis folk har hacket ens pc og så kan sidde og hva man laver fordi man har cam

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6