Ny bærbar (ja jeg skal også have en..)

  • Bla bla bla endnu et hvilken-bærbar-skal-jeg-vælge-topic. Håber i kan leve med det ;)


    Anyways, jeg skal ud og have fat i en studie bærbar, dog med visse krav.
    Da jeg arbejder meget med Flash og Photoshop er det vigtigt for mig at max. opløsningen er højere end 1280 x 800. Den må dog max være 15,4", ellers kan den ikke være i tasken :p


    Desuden skal den kunne trække 3D Studio Max, da jeg også kommer ind på det område.


    Har kigget en del på dell, ibm og zepto, men kender ikke nogen der har erfaringer disse mærker , så vil gerne høre jeres mening om disse produkter.


    Acer is a no-go! Har kun dårlige erfaringer med deres produkter.


    Har 7200 rpm den store effekt, fremfor 5400?


    Hvad specs angår havde jeg forestillet mig noget i nærheden af minimum:


    2 ghz (gerne Intel)
    2 gb ram
    GeForce grafikkort
    Windows XP Prof. (kan dog undværes)
    1280 x 800 opløsning


    Håber i har en masse gode forslag. På forhånd tak :)

  • Tjae, Zepto har løsninger til stort set alle behov


    De har en serie specielt til grafik, det var måske noget? Link


    Hvis du også gerne vil kunne spille spil var det måske mere noget med deres NOX A15? Den har det nyeste Nvidia Grafikkort Link


    Edit; Fordelen ved 7200 rpm frem for 5400 rpm, er egentli gkun at loading tiderne er kortere, ved dog ikk o der er den mærkbare forskel mellem 5400 og 7200

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

    Rettet en gang, sidst af Donk ().

  • Nej jeg har aldrig haft en bærbar, og skal have en Macbook, når den næste generation kommer.


    Men, jeg kender en del der har Zepto. og de udvikler ret meget varme. Men de virker meget robuste og ad god kvalitet. Du skal nok bare prøve at undgå at sidde med den på skødet. Og deres specs fejler intet :P Der er en del herinde der har en Zepto. Det kan jo være de vil skrive deres meninger og erfaringer?

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Graveyard
    Nej jeg har aldrig haft en bærbar, og skal have en Macbook, når den næste generation kommer.


    Men, jeg kender en del der har Zepto. og de udvikler ret meget varme. Men de virker meget robuste og ad god kvalitet. Du skal nok bare prøve at undgå at sidde med den på skødet. Og deres specs fejler intet :P Der er en del herinde der har en Zepto. Det kan jo være de vil skrive deres meninger og erfaringer?


    Jeg takker for svarene. Håber da at andre folk vil komme med deres bud, og evt. deres erfaringer :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tommerby


    Penge er ikke et problem. Hvad er prisen på sådan en? Og har du selv erfaringer med den?


    Hold dig fra Zepto.. maskinen jeg købte manglede min 300Mbit trådløse, da jeg fandt ud af det 1-2 måneder efter skulle jeg selv betale forsendelsen og risikoen ved at indsende den til reparation, kun dårlig erfaring med zepto, ellers hører jeg folk brokke sig mht varmen derfra, har aldrig generet mig men mit GeForce var vidst også i miniputskalaen..

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Kig paa laptop.dk. t61p i en 15.4" (1900x1200) koster 13.000 mens en 14" udgave koster ca. 16.000


    Det er nogle rigtigt laekre maskiner, har selv et par stykker af de "gamle" og flere af mine kollegaer sidder med t6x'ere.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Kig paa laptop.dk. t61p i en 15.4" (1900x1200) koster 13.000 mens en 14" udgave koster ca. 16.000


    Det er nogle rigtigt laekre maskiner, har selv et par stykker af de "gamle" og flere af mine kollegaer sidder med t6x'ere.


    /ask


    Okay. Syntes bare måske det er lidt overkill. Havde også regnet med en pris på max 10k.
    Vil helst ikke spendere alt for mange penge på det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tommerby
    Penge er ikke et problem. Hvad er prisen på sådan en? Og har du selv erfaringer med den?


    Quote

    Okay. Syntes bare måske det er lidt overkill. Havde også regnet med en pris på max 10k. Vil helst ikke spendere alt for mange penge på det Smile


    Den lader vi lige stå lidt....


    Ville selv ikke have den store tvivl, og ville nok vælge til pengene var der.


    /ask

  • OM ikk andet kommer Den næste generation MAcbooks til septemper :P

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tommerby
    Hvis billigere kan gøre det (og det ved jeg uden tvivl det kan) så ser jeg ingen grund til at smide ekstra 2-4000 efter den.


    Det er vi enige om, men det er bare ikke samme vare du køber. Det kan godt være at specs på papiret ser bedre ud, men det er andet end specs.


    /ask

  • Ville tage IBM anyday.


    Synes personligt det er rart at sidde med en bærbar, og så være sikker på at de næste 10år(alle firmaer har svipsere, men nogle et langt mindre antal end andre) så starter den op samt kan klarer det hårde pres den bliver udsat for ved at blive transporteret rundt. Ja har sågar tabt min ned en trappe og den startede fint op alligevel.