Dell noget for pengene?

  • Hej Tweak, nu er det sådan at for et par uger siden havde vi indbrud, og fik stjålet stortset alt elektronik, så nu skal der self. indkøbes noget nyt.


    Men nu er det sådan at taksatoren og forsikringsselskabet, ikke vurderet vores hjemme konfigureret computere særlig højt, trods at de er relative nye og jeg havde kvitteringer på delene!
    Vi fik at vide, at hvis det havde været en fabriks konfigurere computer, havde værdien været højre, da de åbenbart bedre kan taksere sådan en :boxed:


    nu skal hele huset ud og have "fabriks" computerer, men jeg jeg er i tvilv om hvem vi skal vælge.
    Jeg har set lidt på Dell, og de falder i alles smag, men får man okey ydelse for pengene?
    Eller er der andre mærker, man skal kigge efter?


    (Vi skal ud og have 2 stationære og 2-3 bærbare)

  • Jeg har nu haft min dell et pænt stykke tid og er yderst tilfreds, har intet og klage over. Syntes en del folk har sagt de mindre go kvalitet, men min har nu holdt til en rimelig hårdt medfart og den trilller bare.
    Havde nok valgt en Zepto hvis jeg skulle købe idag, eller Dell igen hvis de havde noget til en tilsvarende pris som Zepto.


    (Udelukkende bærbar erfaring)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Har for nyligt modtaget en Dell XPS M1530 og det er virkelig kval. Det hele spiller bare max og bygge kvaliteten er top nice.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg ville ikke købe Dell. Acer bærbare, eller Asus. Er det ikke Bilka, der har Acer stationære ?


    Ja, brugt edb-hardware er ingenting værd ! Det kan man ligesågodt indse. Derfor ville jeg satse på bærbare, som man tager med.


    Så indkøb nogle 24" skærme til de bærbare, og mus og tastaturer, router, printer osv. Så gider tyvene nok kun løbe med skærmene.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Jeg ville ikke købe Dell. Acer bærbare, eller Asus. Er det ikke Bilka, der har Acer stationære ?


    Ja, brugt edb-hardware er ingenting værd ! Det kan man ligesågodt indse. Derfor ville jeg satse på bærbare, som man tager med.


    Så indkøb nogle 24" skærme til de bærbare, og mus og tastaturer, router, printer osv. Så gider tyvene nok kun løbe med skærmene.


    Hvis der står en bærbar lige ved siden af, tror jeg nok lige at de tager den med.
    Anyway, har haft en dell stationær engang, og har været fuldt ud tilfreds med købet, og ville ikke være ked af at købe en igen.

  • Min snart gamle Dell Inspiron 630M har trillet hele vejen.. Er ved at være 3 år gammel, ingen problemer overhovedet.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Der har været lidt bøvl med deres bærbare en årgang, men det er de kommet sig over så dem kan du sagtens tage.


    En ting du skal være opmærksom på med deres stationære (og i øvrigt også mange andre producenters). Det er ofte ikke helt standart komponenter der sidder i, så det kan til tider give lidt hovedpine når der skal opgraderes.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Der har været lidt bøvl med deres bærbare en årgang, men det er de kommet sig over så dem kan du sagtens tage.


    En ting du skal være opmærksom på med deres stationære (og i øvrigt også mange andre producenters). Det er ofte ikke helt standart komponenter der sidder i, så det kan til tider give lidt hovedpine når der skal opgraderes.


    /ask


    det er vel bare deres btx i stedet for atx du hentyder til?

  • Har en svorger der har en bærbar han er godt tilfreds med den. Ellers laver Dell jo gode skærme til stationære. Folk der har dem roser dem da tit hvertfald. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Kom da lige til og tænke på at det egenlig er Dell stationærer vi kører med på arbejdet, og dem oplever vi heller ingen problemer med overhoved. En kolloga har lidt købt en af deres Inspiron, sådan en lille sag her -


    http://www1.euro.dell.com/cont…c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs


    Eneste klage punkt er at de godt lige kunne have brugt 200 kr på lidt mere støjsvage blæsere, og det samme gælder dem nede på arbejdet. Ellers ingen problemer, men er også ret kræsen hva angår støj.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().