Fuldstændig tosset grafik i Crysis

  • Det er så lamt... nu har jeg endelig fået købt denne computer: http://getmore.dk/templates/im…d=1015&SelectedGroup=1015 men skidtet fungerer ikke ordentligt. I hvert fald er der problemer lige fra første færd med crysis. Spillet ser flot ud, men efter nogle minutters spil crasher det hele i nogle sekunder hvorefter skærmen ser helt tosset ud med vilde grafikfejl over det hele. Man skulle næsten tro, spillet var på LSD...


    Jeg kan godt gå tilbage til menuerne, men de ser også underlige ud, og grafikken hopper og springer med mærkelige farver så spillet bliver helt tosset in game.


    Hvis jeg hopper ud i windows er alt fint igen. Jeg kan starte spillet op, og så går der nogle minutter indtil det sker endnu engang.


    håber i dén grad at få noget hjælp, for det her er godt nok en sørgelig start for en ny comp :/

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB


  • Er uden tvivl defekte ram på grafikkortet!


    Bliver kortet meget varmt?
    Er det kun Crysis den er gal med?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg kan desværre ikke rigtig bedømme, hvor varmt kortet må blive. Er der en form for 'guideline'??


    Hvorvidt det kun er crysis ved jeg ikke endnu. Det er det første spil, jeg prøver.


    vil lige prøve World in Conflict efter noget styrketræning her om lidt. Melder tilbage snarest.


    Fuck hvor er det latterligt hvis den skal til at sendes tilbage nu.


    Kan jeg evt. bruge 3D mark til at teste, om det er rammene?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

    Rettet en gang, sidst af JenSLyN ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Ahh nu rolig med at drage så hurtig en konklusion.


    Det kan lige så godt være en manglende patch til spillet, windows eller en skod driver til grafikkortet.


    Ja det kan det også være, men når det starter ok, og så spasser ud..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ok drenge håber I vil være flinke at checke denne tråd ofte... jeg er ved at gå helt rabundus over det her... Nu havde jeg lige glædet mig :/


    Jeg er nu tilbage fra træning og har installeret nye nvidia drivere (de nyeste fra nvidia.com). Jeg fik lov at spille ca. 10 minutter hvorefter den spassede ud igen. I crysis.


    Der gik lige 10 minutter fra det til jeg fik åbnet computeren. I den sidder et leadtek x260 grafikkort. Kort: http://www.leadtek.com/eng/3d_…sp?lineid=1&pronameid=426


    Den side, der vender op, kan man ikke se på billedet i linket. Den er er fyldt med en stor jernplade, der ganske vist blevet meget varm efter de 10 minutters spil. Så varm at den var noget ubehagelig at holde ved.


    Jeg ved ikke, om det er for meget?


    Kan man få et diagnosticeringsredskab, så jeg kan se, om det er for varmt?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB


  • Det burde stå i din driver under "temperaturindstillinger" eller sådan.
    Har du prøvet at tage din kabinetside af, bare for at give det lidt luft?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Eller sæt en stor fan til at blæse luft derind i :D - burde afgøre om det er temperaturen!

    Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

  • Jeg kan ikke finde noget om temperaturen!


    Nu prøvede jeg world in conflict og er - efter den test - 99 procent sikker på, at det er temperaturen.


    Jeg mærkede på den store metalflade hvordan den gradvist blev varmere, indtil man næsten ikke kunne lægge hånden på den mere. Det var ubehageligt. Til sidst skete det samme som i Crysis - spillet gik totalt amok og farverne med. Igen efter ca. 10 minutters spiltid.


    Kan jeg downloade et redskab til at monitorere temperaturen? Jeg kan i hvert fald ikke finde det i nvidia driveren??


    Hvad mener I elelrs? Er det ikke næsten sikkert temperaturen?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Pythonas: Burde det virkelig hjælpe noget? Altså jernet bliver sindsygt varmt og grafikkortet er jo ret 'aflukket', så det ville jeg da ikke tro?


    Jeg tappede ud af World in Conflict mens jeg skrev sidste besked og sådan. Da jeg gik ind igen så menuen helt normal ud, og da jeg mærkede efter på grafikkortet var det allerede blev NOGET koldere. Er det ikke igen et godt tegn på, at vi har fundet årsagen?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Download realtemp http://bittdaily.com/2401/ . Prøv at mærke efter om cpu køleren sidder som den skal.


    Edit: Så først nu at det var gfx der blev glo hedt. Fulgte der ikke et temp program med på gfx driver disken? Det gør der til mit "gamle" 8800gts 512.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().


  • Hent Rivatuner (google it) Der kan du aflæse dine temperaturer, og stille din blæser så den blæser med 100% hele tiden :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Download realtemp http://bittdaily.com/2401/ . Prøv at mærke efter om cpu køleren sidder som den skal.


    Tror ikke det er CPU'en fordi så ville PC'en lukke ned hvis den blev for varm.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Tror ikke det er CPU'en fordi så ville PC'en lukke ned hvis den blev for varm.


    Ja det er selvfølgelig rigtig nok. Var lidt for hurtig :O

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Takker drenge... Checker lige det foreslåede program og melder tilbage med resultaterne.


    Hvis I er super flinke at checke denne tråd ofte her til aften, ville jeg sætte pris på det. Har bare slet ikke overskud til pis med computeren :/

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Nej det er sgu da kedeligt at sådan en ny ting ikke gider makke ret.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Altså rivatuner siger vist 47 grader til coren på gfx nu... lyder det rimeligt for at browse lidt rundt i windows?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Ja det tror jeg passer meget godt mit ligger på 44 mens jeg sidder og skriver her. Har også en ekstra 120mm blæser ud for gfx, måske lidt overkill men hva fanden jeg havde den jo bare liggende :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Ok... hvad burdfe den gå op til efter ca. 10 minutter spsil? Bare et bud.. så kan jeg jo se, om den er nær derved

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Kan jo kun udtale mig om mit eget og det kommer op på cirkus 60g efter 10min og efter flere timers spil ligger det på 74-75.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70