Eget Internet

  • Hej alle
    Har hørt nogen sige at det var muligt at lave sin egen internetforbindelse.
    har hørt at hastigheden ca. ligger på en 8196/1024 k/bit, men er det virkelig muligt at lave sit eget internet ????



    Venlig Hilsen Aske

    Macbook
    1,83 GHZ Core 2 DUO
    2 GB DDR2 (667 MHZ)
    60 GB HDD
    WLAN A-B-G


    Packard Bell Bærbar
    2,0 GHZ Core 2 Duo
    3 GB DDR2 (667 MHZ)
    160 GB HDD
    512 MB GDDR3 8600 GT (1769 mb)

  • Har bare hørt nogen laver det ligesom TDC fx. hvor de kan udbyde det til naboer



    Venlig Hilsen Aske

    Macbook
    1,83 GHZ Core 2 DUO
    2 GB DDR2 (667 MHZ)
    60 GB HDD
    WLAN A-B-G


    Packard Bell Bærbar
    2,0 GHZ Core 2 Duo
    3 GB DDR2 (667 MHZ)
    160 GB HDD
    512 MB GDDR3 8600 GT (1769 mb)

  • Du mener om man kan blive sin egen udbyder? Det kan ikke lade sig gøre... Du er nødt til at oprette sig som kunde hos en eksisterende ISP. Hvis man så derefter vil splitte det ud til naboerne også, så er det naturligvis en mulighed...

  • syntes også det lød lidt mærkeligt at man bare uden videre kunne oprette sit eget selskab :)
    Men det betyder at jeg skal leje mig ind ved TDC eller formidle deres forbindelse ?

    Macbook
    1,83 GHZ Core 2 DUO
    2 GB DDR2 (667 MHZ)
    60 GB HDD
    WLAN A-B-G


    Packard Bell Bærbar
    2,0 GHZ Core 2 Duo
    3 GB DDR2 (667 MHZ)
    160 GB HDD
    512 MB GDDR3 8600 GT (1769 mb)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spdk
    syntes også det lød lidt mærkeligt at man bare uden videre kunne oprette sit eget selskab :)
    Men det betyder at jeg skal leje mig ind ved TDC eller formidle deres forbindelse ?


    Nu ved jeg ikke med andre udbydere, men hos TDC kan du ikke 'leje' nogen forbindelse. Du opretter dig såmænd bare som privatkunde, og så leverer de en adsl-forbindelse. Derefter kan man så selv lave en eller anden form for netværksløsning mellem naboerne. Enten via kabel eller trådløst net, men det er ikke noget TDC gør for dig.


    Jeg ved så også at fx Yousee tilbyder løsninger til boligforeninger, hvis I har sådan en. :)

  • Kan se du arbejder i TDC så du må jo vide ret meget om det, men kan det passe i så har haft et tilbud ligesom med mobil selskaber hvor det er jeres net man benytter, men man har eget firma bare med jeres mobil-net :P

    Macbook
    1,83 GHZ Core 2 DUO
    2 GB DDR2 (667 MHZ)
    60 GB HDD
    WLAN A-B-G


    Packard Bell Bærbar
    2,0 GHZ Core 2 Duo
    3 GB DDR2 (667 MHZ)
    160 GB HDD
    512 MB GDDR3 8600 GT (1769 mb)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spdk
    Kan se du arbejder i TDC så du må jo vide ret meget om det, men kan det passe i så har haft et tilbud ligesom med mobil selskaber hvor det er jeres net man benytter, men man har eget firma bare med jeres mobil-net :P


    Lytter du ikke til hans ord?

  • Jo selvfølgelig lytter jeg, jeg spørger bare om det kan passe de har haft det på mobil tidligere

    Macbook
    1,83 GHZ Core 2 DUO
    2 GB DDR2 (667 MHZ)
    60 GB HDD
    WLAN A-B-G


    Packard Bell Bærbar
    2,0 GHZ Core 2 Duo
    3 GB DDR2 (667 MHZ)
    160 GB HDD
    512 MB GDDR3 8600 GT (1769 mb)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spdk
    Jo selvfølgelig lytter jeg, jeg spørger bare om det kan passe de har haft det på mobil tidligere


    Er dit navn Jørgen? :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nej desværre det er Aske

    Macbook
    1,83 GHZ Core 2 DUO
    2 GB DDR2 (667 MHZ)
    60 GB HDD
    WLAN A-B-G


    Packard Bell Bærbar
    2,0 GHZ Core 2 Duo
    3 GB DDR2 (667 MHZ)
    160 GB HDD
    512 MB GDDR3 8600 GT (1769 mb)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Problemet er så bare, at man ifølge betingelserne ikke må dele sin internetforbindelse med andre husstande ;)


    Men man kan jo komme til at smide et patch kabel ind af naboens dør ved et uheld eller "glemme" at låse sit trådløse, den slags kan jo ske for selv den bedste ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Men man kan jo komme til at smide et patch kabel ind af naboens dør ved et uheld eller "glemme" at låse sit trådløse, den slags kan jo ske for selv den bedste ;)


    Men så skal du stole ret meget på din nabo, det er dig der kommer til at hænge på den, hvis der foregår noget ulovligt på linien.


    Skal man dele, kan det gøres som en forening, men der vil stadigt være lidt "bøvl" med hvem der har ansvaret.


    /ask