Mini bærbar.. ASUS EEE vs. MSI WIND vs. Medion E1210

  • nååå.. nu kan jeg ikke lad vær med at spørge efter jeres erfaring og mening om disse mini notebook's.. ASUS EEE og MSI Wind kender de fleste efterhånden, men nu også denne Medion.. (er normalt ikke den store medion fan, synes det virker som noget billigt L...)


    Har hele tiden tænkt ASUS EEE.. klart den skal jeg have.. super fed og til ca. 2.500,-
    http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=458855&Specs=true


    Så fik jeg en MSI Wind i hænderne.. så blev jeg i tvivl.. den er også fed, har bedre tastatur og mere harddisk(ikke at det er hvad jeg er ude efter, men bare det mere for pengene).. men den koster så også ca. 3.500,-
    http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=456373&Specs=true


    Nu ser jeg at Medion også gerne vil lege lidt med.. med deres E1210, som dog på specs og design ligner en en MSI Wind ret meget.. men til 2.999,-..
    http://www.medion.de/ms/aldi/md96910/dk/flash.html


    der findes sikkert endnu flere af disse mini notebooks derude.. men det er lige disse jeg har set på..


    men hvad siger i til det.. har på fornemmelsen at valget mellem EEE og Wind er lidt en smags sag.. men hvad sker der med denne Medion.. (den er med i denne uges aldi katalog)


    Mvh. TaHL

  • Jeg tror jeg ville tage EEE, da den har længere batteritid, solid state harddisk, multi-touch touchpad, er mindre og billigere.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Jeg tror jeg ville tage EEE, da den har længere batteritid, solid state harddisk, multi-touch touchpad, er mindre og billigere.


    Har den dét?
    -sådan ligesom en MacBook Pro??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Jeg tror jeg ville tage EEE, da den har længere batteritid, solid state harddisk, multi-touch touchpad, er mindre og billigere.


    du ska lige tænke på at en SSD har begrænset levetid det har en SATA hdd helt, den ka fint køre 10år hvor SSD'en er rated til max omkring 5år.


    jeg ved skulle jeg ud og ha en skulle det nok os være Asus Eee PC men deres 1000H da den har Intel Atom som MSI Wind og Medion's laptop.


    en af mine venner her bestiller snart en MSI Wind i Hvid til skole forbrug da han ska ha en lille, billig og flytbær laptop og med en vægt på ca. 1kg så vil jeg sige at den er mega flytbær ellers må i da rette mig. (han køber kun Wind'en da Eee PC 1000H ik er/lyder til at komme til danmark enden han starter i skole igen.)

  • Kan du skaffe EN Fujitsu-Siemens P7230 igennem firmaet eller ligende er det helt klart den bedste model på markedet, den koster dog også betydeligt mere, omkring 16k mener jeg.

  • Hvad jeg har læst så er MSI Wind og den Medion præcist den samme.. Men MSI'en skal ihvertfald have et større batteri hvis du virkelig vil have glæde ved den..


    Hvad angår MultiTouch paddet på eee'en.. så er det rigtigt det har den .. Men hvorfor er det så fedt ? :P

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Hvad jeg har læst så er MSI Wind og den Medion præcist den samme.. Men MSI'en skal ihvertfald have et større batteri hvis du virkelig vil have glæde ved den..


    Hvad angår MultiTouch paddet på eee'en.. så er det rigtigt det har den .. Men hvorfor er det så fedt ? :P


    forstår heller ikke helt det med MultiTouch paddet.. hvad gør det bedre end andre..?


    men hvad tastatur angår, så vinder MSI wind her.. men uden at vide forskellen, er der ikke tvivl om at touch paddet, på eee er mest lækkert..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    du ska lige tænke på at en SSD har begrænset levetid det har en SATA hdd helt, den ka fint køre 10år hvor SSD'en er rated til max omkring 5år.


    lækker input om den harddisk..