Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 5. august 2008, 18:35

nååå.. nu kan jeg ikke lad vær med at spørge efter jeres erfaring og mening om disse mini notebook's.. ASUS EEE og MSI Wind kender de fleste efterhånden, men nu også denne Medion.. (er normalt ikke den store medion fan, synes det virker som noget billigt L...)

Har hele tiden tænkt ASUS EEE.. klart den skal jeg have.. super fed og til ca. 2.500,-
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpri…8855&Specs=true

Så fik jeg en MSI Wind i hænderne.. så blev jeg i tvivl.. den er også fed, har bedre tastatur og mere harddisk(ikke at det er hvad jeg er ude efter, men bare det mere for pengene).. men den koster så også ca. 3.500,-
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpri…6373&Specs=true

Nu ser jeg at Medion også gerne vil lege lidt med.. med deres E1210, som dog på specs og design ligner en en MSI Wind ret meget.. men til 2.999,-..
http://www.medion.de/ms/aldi/md96910/dk/flash.html

der findes sikkert endnu flere af disse mini notebooks derude.. men det er lige disse jeg har set på..

men hvad siger i til det.. har på fornemmelsen at valget mellem EEE og Wind er lidt en smags sag.. men hvad sker der med denne Medion.. (den er med i denne uges aldi katalog)

Mvh. TaHL

2

tirsdag, 5. august 2008, 19:32

Jeg tror jeg ville tage EEE, da den har længere batteritid, solid state harddisk, multi-touch touchpad, er mindre og billigere.

P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
ECS L4S8A2 Bundkort
1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
500 W Akasa PSU

3

tirsdag, 5. august 2008, 22:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
Jeg tror jeg ville tage EEE, da den har længere batteritid, solid state harddisk, multi-touch touchpad, er mindre og billigere.

Har den dét?
-sådan ligesom en MacBook Pro??

DualCore Pentium :: G2030 :: 4x2GB DDR2133 :: 2x Intel520 240GB SSD RAID0 :: Asus GTX 660 TOP ::
:: X400 Passive SeaSonic :: NoFan CS-70 :: Dell 2209WA :: Mionix Naos 5000 :: Apple Pro keyboard ::

4

onsdag, 6. august 2008, 11:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af at.mac

Citeret

Har den dét?
-sådan ligesom en MacBook Pro??

Hvis, så ville det alene, være en god grund til at købe en. Må jeg lige tjekke op på.

MacBook Air / i5 4250U / 4GB DDR3 /13,3" LED [1440*900] / Intel HD 5000
128GB PCI-e SSD / Airport Extreme [ac] / iSight / Bluetooth 4,0

iPhone 5 / 2TB Apple Time Capsule / Brother DCP J725DW [WiFi]
Nikon D300 / Synology DS 214+ @ 2*2TB WD Red

5

onsdag, 6. august 2008, 11:51

Citeret

du ska lige tænke på at en SSD har begrænset levetid det har en SATA hdd helt, den ka fint køre 10år hvor SSD'en er rated til max omkring 5år.

jeg ved skulle jeg ud og ha en skulle det nok os være Asus Eee PC men deres 1000H da den har Intel Atom som MSI Wind og Medion's laptop.

en af mine venner her bestiller snart en MSI Wind i Hvid til skole forbrug da han ska ha en lille, billig og flytbær laptop og med en vægt på ca. 1kg så vil jeg sige at den er mega flytbær ellers må i da rette mig. (han køber kun Wind'en da Eee PC 1000H ik er/lyder til at komme til danmark enden han starter i skole igen.)

6

onsdag, 6. august 2008, 12:31

Kan du skaffe EN Fujitsu-Siemens P7230 igennem firmaet eller ligende er det helt klart den bedste model på markedet, den koster dog også betydeligt mere, omkring 16k mener jeg.

7

onsdag, 6. august 2008, 14:11

Jeg kan kun sige "GO FOR MSI WIND"! Det er sgu en lille lækker bærbar som kan alt hvad du behøver ;)

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

8

onsdag, 6. august 2008, 14:57

Hvad jeg har læst så er MSI Wind og den Medion præcist den samme.. Men MSI'en skal ihvertfald have et større batteri hvis du virkelig vil have glæde ved den..

Hvad angår MultiTouch paddet på eee'en.. så er det rigtigt det har den .. Men hvorfor er det så fedt ? :P

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

9

onsdag, 6. august 2008, 16:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi
Hvad jeg har læst så er MSI Wind og den Medion præcist den samme.. Men MSI'en skal ihvertfald have et større batteri hvis du virkelig vil have glæde ved den..

Hvad angår MultiTouch paddet på eee'en.. så er det rigtigt det har den .. Men hvorfor er det så fedt ? :P

forstår heller ikke helt det med MultiTouch paddet.. hvad gør det bedre end andre..?

men hvad tastatur angår, så vinder MSI wind her.. men uden at vide forskellen, er der ikke tvivl om at touch paddet, på eee er mest lækkert..

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
du ska lige tænke på at en SSD har begrænset levetid det har en SATA hdd helt, den ka fint køre 10år hvor SSD'en er rated til max omkring 5år.

lækker input om den harddisk..

Seneste tests og artikler

0

BitFenix Prodigy M

Vi skal i denne test tage et n
Læs Mere

0

ASUS ROG Crossblade Ranger FM2+

ASUS Republic of Gamers er jo
Læs Mere

95

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Argon BT-2 Bluetooth receiver

Med fremmarchen af musikstream
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HTC One M8 For Windows smartphone er officiel

HTC har officielt annonceret d
Læs Mere

0

Ny Acer XB270HAbprz 27 tommer G-Sync skærm

Acer er på vej med deres nye s
Læs Mere

3

Dwayne The Rock Johnson med i DC Comics-film?

Ifølge AP er Dwayne The Rock J
Læs Mere

0

Første trailer til Men, Women and Children

Første trailer til Jason Reitm
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.