Belkin N1 Wireless Router, Netværks afstands problem.

  • Hej.


    Min fars medarbejder, som bor 50-60 meter væk fra hovedhuset (Gård) med nogle æbletræs grene i vejen, vil gerne havde internet.


    Men da hun ikke ville bruge penge på at få sig en fastnets telefon (da man skal åbenbart skal havde det for at kunne få internet.) der er ingen fastnets linje ind i huset) ville hun havde at vi satte en trådløs router op, som så kunne sende nettet ned til hendes hus.


    Hun tog i Elgiganten, og købte Belkin Trådløs Router, jeg har så sat den op i et vindue, på 2 sal, som pegede direkte ned mod deres hus (som sagt med et enkelt æbletræ i vejen).


    Hun købte også en Belkin N1, Wireless Expresscard, til at sætte i hendes bærbar, så hun bedre kunne modtage signalet.


    Nu er problemet så, selvom ekspedienten lovede at det ikke var noget problem at få signalet de 50-60 meter, igennem 2 vægge, og et æbletræ, har det ikke været muligt at få net i deres hus. helt ude ved det vindue som vender mod vores hus (gården) kunne jeg få en enkelt streg (ud af 5) men jeg kunne ikke koble mig på.



    Mit spørgsmål til jer:


    a. Skal jeg finde på noget andet? andet produkt som virker bedre?
    b. Kan jeg sætte routeren til at forstærke signalet? (syntes jeg har kigget manual og nettet igennem, uden held)
    c. Er det muligt at sætte en bedre antenne i, ved deres hus? da det måske er expresskortet som ikke kan modtage signalet, hvor routeren godt kan sende det ud på de 300 meter som ekspedienten lovede


    d. Andet?


    [Blocked Image: http://catalog.belkin.com/images/product/F5D8631_01/STD1_F5D8631_01.jpg]


    mvh, Per Koustrup og Medarbejder Majbrith :)
    (ps, er gramatisk udfordret, har dog kørt det hele igennem words stavekontrol et par gange, håber det er læseligt :)
    [size=7]Finder du en stavefejl behøver du ikke lave et indlæg om det...[/size])


    pps. har haft spurgt samme spørgsmål på det forum som jeg normalt skriver med folk på, airsoftzone.dk og der fik jeg et svar med at routeren måske var sat til "g" netværk, istedet for det nye "N" netværk... (som måske kan læses, har jeg ikke særlig meget forstand på det her, så børnesprog er velkommen :)

    / Alt hvad jeg sagde er sikkert forkert. men jeg har lov til at sige det. :)


    Per Koustrup

  • Hvis der er alm. gårdsplads (med grus eller lign), ville det mest nærliggende være bare at trække et kabel.


    Et alternativt kunne være at finde et trådløst netkort med en ekstern antenne, da disse typisk er en del bedre end de der standart USB-dongler. Jeg holder dog stadigt på at det er lettest at kable, og giver den bedste forbindelse.


    /ask

  • Helt ening med at det ville være bedre med et netkable.


    [Blocked Image: http://www.perfk.dk/stuff/billeder/random/dscn2373_0.jpg]


    men, kan et kable holde til at være gravet i jorden? + det bliver ret grimt når det skal gå ud af mit vindue, ned af væggen, osv.


    Du skulle vel ikke kende til et godt mærke inden for trådløse antenner?


    (tak for det hurtige svar)

    / Alt hvad jeg sagde er sikkert forkert. men jeg har lov til at sige det. :)


    Per Koustrup

  • måske kan den her løse dit problem :crazyeyes:


    Wifi Range Extender

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().