SATA HDD "Disken er ikke formateret, formatér nu?"

  • Hejsa alle.


    Jeg har et problem med min tidligere SATA hdd.


    I får lige hele historikken for jeg ik sikker på hvad der er relevant info og hvad der ikke er, så undskyld på forhånd.


    Jeg havde den omtalte disk i min maskine som virkede fint. En dag opsnappede mit AV at der lå en keylogger på min maskine. Der var umiddelbart ingen skade sket, men jeg ville selfølgelig gerne have den fjernet. Jeg søgte på nettet og fandt frem til jeg skulle ændre en værdi i en nøgle i registreringsdatabasen. Den nub som jeg er, lavede jeg ikke backup før jeg ændre den :$


    Resultatet blev at min pc startede op som normalt i windows og kom frem med win xp login skærm. Når jeg trykkede på mit username fik jeg mit baggrundsbillede op og intet andet. Jeg forsøgte at starte new task - Explorer osv men intet virkede. Jeg måtte ikke få vist noget som helst.


    Nå, men ny xp version blev installeret på nyindkøbt disk og jeg satte min tidligere SATA disk til i håb om at jeg kunne tilgå den gennem windows og få hevet det data ud jeg skulle bruge.


    Mit win xp ser fint disken, men når forsøger at tilgå den popper der en besked op der siger "Disken er ikke formateret, formatér nu - JA/NEJ" :ohmy:


    Hvordan kan dette være og er der nogen bud på hvad jeg kan gøre for at få hentet det data ud fra disken som jeg skal bruge?


    På forhånd tak.


    Matti