ASUS ATI 4850 - Bør jeg udskifte box køleren?

  • Jeg har kigget lidt på reviews og lign. i den lange ventetid på at mit grafikkort popper ind af brevsprækken og jeg har bidt fast i at kortet skulle kunne nå over 70 grader på idle og 90 når det bliver brugt. Bør jeg udskifte køleren for ikke at beskadige kortet over længere tid eller kan det klare mosten?


    Mit kabinet ligger vistnok på en 30-40 grader når jeg spiller så er en smule bekymret for overheating.



    Mange tak på forhånd
    Anders



    PS: Corsairs HX520W PSU har et 6+2pins stik til grafikkort. Kan det plugges I ASUS kortet med de to overflødige pins stikkende ud? (Førstegangs PCI-E bruger :$)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kortet vil godt kunne overleve temperature på 90 grader etc, men en bedre køler skader skam aldrig så længe du ved hvad du laver :)


    Ang. PSU'en så kan du godt nøjes med at bruge det 6-pin stik (du kan ikke andet faktisk).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Vil dens levetid blive drastisk forlænget hvis jeg udskifter køleren tror du? :)


    Tak for bekræftelsen på stikket. Man ved sgu aldrig med nye standarder :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Om den bliver "drastisk" forlænget ved jeg ikke, men jo koldere man holder chippen jo længere lever den i teorien.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Om den bliver "drastisk" forlænget ved jeg ikke, men jo koldere man holder chippen jo længere lever den i teorien.


    Lyder vel meget logisk. Tak for hjælpen :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |