Hvilken CPU til 8800 Ultra 3-way sli

  • Heysa..


    Jeg står og vil gerne invistere i en ny cpu.. lige pt har jeg en Q9300 men jeg synes ikke den kan presses nok.. Mit spørgsmål er så:


    Hvilken CPU ville være bedst når man tænker på den skal køre samme med mit 8800ultra 3-way sli?


    En E8400 som man kan oc til 4 ghz eller mere, eller en Q9450 som ikke kan oc lige så meget men som jo har to ekstra kerner? Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er bedst så nu søger jeg hjælp her :roller:

  • Tak for svaret..


    Mit problem går bare lidt ud på at jeg ikke tror min cpu er kaftig nok til at køre med 3-way sli, og dermed går den hen og bliver flaskehals.. derfor kunne jeg godt tænke mig en cpu som ville hjælpe mig en lille smule på vej med denne flaskehals hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kilimanjaro
    Tak for svaret..


    Mit problem går bare lidt ud på at jeg ikke tror min cpu er kaftig nok til at køre med 3-way sli, og dermed går den hen og bliver flaskehals.. derfor kunne jeg godt tænke mig en cpu som ville hjælpe mig en lille smule på vej med denne flaskehals hehe


    lær at overclocke den istedet......imo er der ingen cpu som man kan købe der vil hjælpe dig meget.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    lær at overclocke den istedet......imo er der ingen cpu som man kan købe der vil hjælpe dig meget.


    Nu er en q9300 jo ikke særlig nem at clocke meget mere end 3,5 ghz.. hvilket jeg også har forsøgt mig med.. men skal man så købe en q9450 og vold overclocke den eller hva?

  • hvorfor ikke en E8400 ....mindre varme= nemmere at oc ....dine 2 ekstra cores laver jo intet i 99% af dine spil alligevel.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Sådan en vil jeg heller ikke ha noget problem med at bruge.. og jeg kan sådan set godt se du har ret i det du siger.. så det bliver nok sådan en, så må jeg se hvor meget jeg kan tvinge ud af den :$

  • hvad er der galt med en Extreme?.. QX9650 eller en QX9770.. personlig mener jeg de ter spild af penge at købe en extreme.. men hvis man ejer 3way-sli.. så har man bestemt os råd til en extreme.. og de kan clockes mere end hvad du skal bruge..



    QX9650


    QX9770

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650



  • og i spil yder en extreme præcis det samme som en e8500


  • Jeg vil simpelthen ikke gi så mange penge for en cpu.. jeg har også købt to af mine grafikkort brugt.. og så havde jeg selv det sidste.. så man har ikke absolut råd til extreme fordi man har 3-way sli..