Computeren laver spazz

  • Hey, ny på forummet her.
    Jeg har for nylig købt en ny computer hos MM-Vision, uden styresystem.
    Men et par dage efter jeg fik den, er den begyndt at fryse og gå i stå!
    Når det sker forsvinder det som regel efter 3 sek. men det kommer igen lige efter!
    Nu burde du tro: "Han har ikke en skid forstand på computere. Han har købt noget bras."
    Så du får lige mine specs.


    Processor: Core2Quad Q6700 8MB 4x2,67GHz (yup, 10 Ghz :P)
    Motherboard: Gigabyte P35-DS3 motherboard
    CPU køler: Temperaturstyret Silent køler
    Ram: Original 8GB DDRII-800 PC6400 DualChannel RAM
    Harddisk: Samsung 750GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid (32MB cache)
    Grafik: Nvidia GeForce 8800GT 1024MB PCI-E Grafikkort
    Strømforsyning Rasurbo 530W ATX 17dB strømforsyning Super Silent
    Microsoft Windows XP PRO DK 32-bit.


    Jeg tænker min comp måske er for kraftig til 32-bit versionen?
    I så fald, skal jeg så investere i Vista Pro 64-bit? Har fundet det temmelig billigt :D
    Håber i kan svare mig, det irreterer mig grænseløst. :D


    ~w33n~


  • for det første yder din pc ikke 10 ghz


    og nej den er bestemt ikke for krafting til 32 bit,
    vil ikke engang kalde den highend


    men det er fuldstændig spild at have 8 gb ram og så bruge et 32 bit os, da det ikke kan se mere end 3,5 gb og det er medregnet dit gfx


    hvor varm bliver den?, har du alle de nyeste driver til bundkort osv?


    det kan være mange forskellige ting, og du må bare igang med at fejl søge, prøv med en anden hdd, dine ram hver for sig, en anden psu


    hvis intet af det virker så skrive igen!

  • 8 gb ram når du højest kan udnytte ca 3.5 ...det er nu lidt spild, men kan det være at du har slået memory remap til ude i bios, så den forsøger at få adgang til dele af ram som den rent faktisk ikke kan allokere ?


    et andet problem kan være at det er en billig psu der måske er ustabil under både belastning og i denne varme.....


    udover det kan der være fejl på div hardware, software forstyyrelser (virus/spyware) eller manglende drivere eller måske er køleren ikke monteret ordentligt og den bliver for varm og derfor throttler.....


    uden lidt oplysninger med test mht temperaturer osv kan vi kun gætte.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    udover det kan der være fejl på div hardware, software forstyyrelser (virus/spyware) eller manglende drivere eller måske er køleren ikke monteret ordentligt og den bliver for varm og derfor throttler.....


    Den bliver ikke varm, den har ikke virus (skannede hele computeren), har installeret alle drivere jeg fik med, har også hentet de opdateret drivere fra manufaktørenes hjemmeside, men problemet kommer stadig.
    Men jeg skal stadig købe Vista Pro 64-bit, right?


    ~w33n~

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w33n


    Hvor meget yder den så?
    :crazyeyes:


    men du svarede aldrig på hvor varm den bliver?


    hvis du er sikker på at det ikke er software fejl så lyder det dog mest som Ram, eller hdd. din pc burde lukke ned hvis det var din psu


    din pc yder 2.67 ghz

  • nu er det ikke for at forsvare nogen :)
    men skal lige siges at selv nogle forretninger, som sælger mere end de har forstand på,
    reklamere med at maskinen køre med , f.eks 10ghz :)
    så hvis nogle folk tror den gør det, så behøves det ikke lige at være deres skyld :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af denully
    nu er det ikke for at forsvare nogen :)
    men skal lige siges at selv nogle forretninger, som sælger mere end de har forstand på,
    reklamere med at maskinen køre med , f.eks 10ghz :)
    så hvis nogle folk tror den gør det, så behøves det ikke lige at være deres skyld :roller:


    er der da nogle der har påstået andet?