Nul Performance fra X600 + evt. køb af nyt kort og PSU.

  • Så er det tid til endnu et kapitel i min lille computer opgradering. Den nye E8400 CPU kører som en drøm til alle de opgaver jeg kan kaste efter den men det ATI X600 kort jeg fik smidt i nakken af en ven kører rent ud sagt af H... til i de nyere spil med shaders, selv når jeg sætter alt på low X(


    Ifg. ham selv så skulle kortet kunne køre Tiberium Wars og lign. på high settings da det sad i hans egen maskine men det tager jeg lidt med et gran salt da den gennemsnitlige performance jeg har kunnet presse ud af kortet på LOWEST settings i spil såsom Overlord, CoD4, NWN2 og Hellgate London ligger på ½-4fps hvilket bare ikke er spilbart. Har dog prøvet at tweake driver settings etc.. men uden held.


    Nå, men så må jeg jo ud og købe et nyt kort for at kunne spille noget nyere end Warcraft III generationen og hér er der jo altid eksperthjælp at finde. :)


    Hvilket grafikkort Penge <-> Performance til en 17" LCD skørm der kører 1280x1024? Det kræver nok også en ny PSU da den gamle kun trækker en minimal mængde strøm til det eksisterende setup.



    Venlig Hilsen
    Illanair

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet 2 gange, sidst af HerrMansen ().

  • ved ikk hvor mange penge du har med at gøre.. men jeg ville skyde på et ATI 4850 til dig.. for det lyder ikk som om du vil bruge den store mængde penge.. og så er 4850 perfekt til dig..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650