Fullrate Router problemer

  • Hej


    Efter at have fået fullrate bredbånd er jeg begyndt at have problemer med at logge på nettet..
    Hver gang jeg har slukket computeren og tænder den op igen, kan jeg ikke komme på nettet..
    Jeg skal så gå ind på min router (Linksys WRT54GL) og trykke "DHCP Release" og derefter "DHCP Renew" og så kan jeg komme på nettet, hvorefter det virker upåklageligt.. Problemet sker også, hvis jeg f.eks. lader computeren stå tændt i et par timer uden at lave noget..
    Er der noget man kan gøre ved det? Er ikke det store problem, men er da lidt irriterende..
    Problemet sker også på min kærestes bærbare, og løses på samme måde
    Routeren der er med fra fullrate er en ZyXEL 2602R-D1A hvor min trådløse router så er sat til bagefter

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

    Rettet en gang, sidst af lokkedue ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Prøv genstarte modem og router, husk at have det slukket i min. 10 sek.


    Det hjalp desværre ikke.. Havde også nogle problemer lige i starten, da routeren fra fullrate og min egen havde samme IP adresse, det hjalp dog at skifte min egen routers IP adresse.. Kan det have noget at sige?

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Hvorfor bruger du to routere?


    Det burde vel være nok, kun at have din egen router sat til.


    Hvis du bliver nødt til at have begge routere sat til, så indstil den trådløse til at være et accespoint og sikre sig, at dens DHCP server er deaktiveret. Flere DHCP servere på engang, kan nemlig give problemer.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Hvorfor bruger du to routere?


    Det burde vel være nok, kun at have din egen router sat til.


    Hvis du bliver nødt til at have begge routere sat til, så indstil den trådløse til at være et accespoint og sikre sig, at dens DHCP server er deaktiveret. Flere DHCP servere på engang, kan nemlig give problemer.


    Skyldes vel at den medfølgende til FR er med snor og manden vil have trådløs adgang. Elementært, Dr. Watson.
    I øvrigt en væsentlig årsag til, at jeg skiftede fra CC til TDC.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Skyldes vel at den medfølgende til FR er med snor og manden vil have trådløs adgang. Elementært, Dr. Watson.


    Det får han jo stadig også hvis han sætter sin Linksys til routeren fra Fullrate og deaktiverer DHCP serveren i Linksys routeren - det bliver den jo heldigvis ikke mindre trådløs af ;)


    Som [FDB] FifaFrazer så rigtigt siger, skal DHCP serveren deaktiveres i Linksys routeren - det burde løse problemet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det får han jo stadig også hvis han sætter sin Linksys til routeren fra Fullrate og deaktiverer DHCP serveren i Linksys routeren - det bliver den jo heldigvis ikke mindre trådløs af ;)


    Som [FDB] FifaFrazer så rigtigt siger, skal DHCP serveren deaktiveres i Linksys routeren - det burde løse problemet.


    Det virker heller ikke.. Hvis jeg deaktivere DHCP serveren i min egen router bliver der slet ikke delt IP adresser ud og ingen af computerne kan komme på internettet, medmindre jeg giver dem faste IP adresser..
    Og gør jeg det, skal jeg stadig ind og lave smørren med DHCP release og renew

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lokkedue


    Det virker heller ikke.. Hvis jeg deaktivere DHCP serveren i min egen router bliver der slet ikke delt IP adresser ud og ingen af computerne kan komme på internettet, medmindre jeg giver dem faste IP adresser..
    Og gør jeg det, skal jeg stadig ind og lave smørren med DHCP release og renew


    du skal så ikke sætte den til wan porten i din linksys men en af de andrer porte før tricket virker.

  • Nu ser det ud til at det hele virker..
    Tog og satte min router tilbage til factory defaults og startede derfra.. Min egen router er stadig sat til at kører DHCP server, men det hele virker igen :)
    Tak for hjælpen

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba