Raptor > 7200RPM raid 0

  • Hvilke diske kan i anbefale?


    Har selv kigget på samsung F1 250 GB.


    De må ikke være for dyre, har os læst test på Toms hardware.


    Har os en caviar 500GB 16mb sata 2, er det værd at smide penge efter en mere?


    Synes nemlig SSD er lidt for dyrt, og synes ikke om min raptor

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet 2 gange, sidst af Simon Bay ().


  • 2xvelociraptors er det eneste rigtige


    hva er det helt præcist du ikke kan li ved din raptor?

  • Kan ikke lide den meget høje skratten lyd, og nogen gange synes jeg den kører meget ustabil :/


    Men ved sku ikke, kan ikke rigtig bestemme mig

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Kan ikke lide den meget høje skratten lyd, og nogen gange synes jeg den kører meget ustabil :/


    Men ved sku ikke, kan ikke rigtig bestemme mig


    kan ikke genkende det du siger overhovedet


    lyder ikke til at det er et pragt eksemplar du har fået fingrene i
    kan måske trylle 2x150 gb raptor x frem der bestemt ikke fejler noget

  • ja det lyder somom der er noget galt med raptoren, medmindre det er en af de gamle 36 gb m 8 mb cache....de larmer nemlig lidt...men samsungs f1 diske skulle være gode, men hvilket formål skal det bruges til...allround er en 500 gb mere en fin og billig løsning, men til operativ system vil en raptor være det bedste valg (lav søgetid), og til hdd krævende opgaver vil et par f1 diske være noget af det bedste (høj oveerførselshastighed og stor lagerplads til prisen).

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ja det lyder somom der er noget galt med raptoren, medmindre det er en af de gamle 36 gb m 8 mb cache....de larmer nemlig lidt...men samsungs f1 diske skulle være gode, men hvilket formål skal det bruges til...allround er en 500 gb mere en fin og billig løsning, men til operativ system vil en raptor være det bedste valg (lav søgetid), og til hdd krævende opgaver vil et par f1 diske være noget af det bedste (høj oveerførselshastighed og stor lagerplads til prisen).


    De gamle raptors opføre sig og larmer da på præcis samme måde, det var da først ved deres RaptorX
    der rent faktisk kom en forbedring

  • Der intet galt med HDD's hastighed da jeg har benchet den. Se min tråd i bench sektionen.


    Når jeg laver noget på pc'en så lige pludeslig skratter den som om den er under 100% load og så går der lige et par sek. så er den klar igen :/

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Der intet galt med HDD's hastighed da jeg har benchet den. Se min tråd i bench sektionen.


    Når jeg laver noget på pc'en så lige pludeslig skratter den som om den er under 100% load og så går der lige et par sek. så er den klar igen :/


    ja så har du enten noget spyware, noget anti spyware/virus scan eller måske er windows ved at lave noget på disken..fx gendannelsespunkt, eller lign....det er helt normalt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • har du ikke noget antivirus kan du sq sagtens nå at have fået virsu allerede inden du er færdig med at installere alle windows updates...men det kan også sagtens være windows der laver gendannelses punkt eller evt indexerings service eller lign...men disken lyder bare sådan...det gør min wd360GD også.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • behøver du nu ikke, installer avg elelr lign, og check om der er noget...men som sagt kan det sagtens bare være windows der checker....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    behøver du nu ikke, installer avg elelr lign, og check om der er noget...men som sagt kan det sagtens bare være windows der checker....


    det er så heller ikke skide svært at slå alt det windows knald fra


    og få dig et ordentligt virus program


    Nod32 eller Kaspersky

  • Ang larm fra raptors, siger mine 74gb 8mb cache ikke noget efter jeg har sat noget skumhalløj rundt om den holder de sidder i, jeg kan godt høre dem når de lave noget, men det er meget meget lidt, og ikke en træls støj!


    *Edit*


    Lige et par billeder af mit hjemmeklyt :) 3HHDs og en 80mm i front.


    [Blocked Image: http://i317.photobucket.com/albums/mm382/aagesen/Diverse%20-%20Computer/IMG_2376.jpg]
    [Blocked Image: http://i317.photobucket.com/albums/mm382/aagesen/Diverse%20-%20Computer/IMG_2377.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Ang larm fra raptors, siger mine 74gb 8mb cache ikke noget efter jeg har sat noget skumhalløj rundt om den holder de sidder i, jeg kan godt høre dem når de lave noget, men det er meget meget lidt, og ikke en træls støj!


    kan slet ikke høre mine, men har osse brugt lang tid på at isolere mit kabinet plus at de sidder i en vandkølet box

  • Noxon, bliver de ikke meget varme? synes godt nok mine HDD kåger nogen gange uden isolering:D


    Kører os kun med 1X1GB stang da den anden er til RMA

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet en gang, sidst af Simon Bay ().