Apple Airport Extreme opsætning Hjææælp

  • Hej jeg har fået mig en Apple Airport Extream, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sætte den op til internet, så alle mine computere bare kan logge sig på, routeren og så bare sidde på internettet uden problemer.


    Er der nogle som kan hjælpe mig..


    MVH.
    Mikkel

  • Jeg har yousee 15 mbit, jeg har bare et alm. modem, og så min apple router..
    jeg har prøvet at sætte den op 10 gange nu og der er problemer hver gang, hvis jeg så får sat den op til internet, kan jeg kun komme på med 2 computere pga. jeg skal skrive en kode som jeg modtog fra yousee da jeg bestilte, men med den router jeg har nu er der ingen problem, alle kan komme på bare de har koden selvfølige.

  • Det har sådan set ikke noget med Routeren at gøre ;) dit problem er, at du på nuværende tidspunkt har reserveret IPadresser til dine andre maskiner. Du skal derfor starte med at slette disse. Det kan du enten gøre direkte fra en af de ikkeregistrerede computere, men du kan også koble en af dine ikke konfigurerede computere til gennem routeren, og herfra slette de gamle. Når du har gjort det aktiverer du den nye direkte gennem routeren, da routeren så får den IPadresse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Det har sådan set ikke noget med Routeren at gøre ;) dit problem er, at du på nuværende tidspunkt har reserveret IPadresser til dine andre maskiner. Du skal derfor starte med at slette disse. Det kan du enten gøre direkte fra en af de ikkeregistrerede computere, men du kan også koble en af dine ikke konfigurerede computere til gennem routeren, og herfra slette de gamle. Når du har gjort det aktiverer du den nye direkte gennem routeren, da routeren så får den IPadresse.


    Selvfølgelig... det var sådan det hang sammen :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Det har sådan set ikke noget med Routeren at gøre ;) dit problem er, at du på nuværende tidspunkt har reserveret IPadresser til dine andre maskiner. Du skal derfor starte med at slette disse. Det kan du enten gøre direkte fra en af de ikkeregistrerede computere, men du kan også koble en af dine ikke konfigurerede computere til gennem routeren, og herfra slette de gamle. Når du har gjort det aktiverer du den nye direkte gennem routeren, da routeren så får den IPadresse.


    Jeg har også store problemer med at tilslutte flere computerer til apple airport. Jeg har også yousee.


    Det lyder virkelig som om du har styr på det..! Kunne det tænkes at du gad at uddybe lidt hvordan man sletter IPadresserne? Det ville virkelig være rart.


    På forhånd tak :clap: