trådløs netværk... en gåde...

  • Godaften folks...



    jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare mit problem men jeg prøver alligevel..


    Jeg er ved at prøve at installere trådløst netværk herhjemme og kan sagtens få forbndelse til nettet og alt kører som det skal men jeg vil jo gerne ha kode på så andre ikke kan logge på min forbindelse og her får jeg så problemer... min alm tilslutning er sådan her:


    Telefonstik--->fullrate boks--->netværkskabel---->computer


    ...og når jeg går trådløs hedder det:


    Telefonstik--->fullrate boks---> netværkskabel---> trådløs router---> og så er jeg trådløst på nettet


    Men! for at få kode på min trådløse router står der i manualen at jeg skal gå på nettet og skrive en IP i adresse feltet og på den måde komme ind og konfigurere den trådløse router... men når jeg skriver den IP er står i manualen kommer jeg ind på min fullrate boks...( den er fra zyxel og den trådløse er fra topcom) så nu aner jeg ikke hva jeg skal gøre... håber det giver mening for nogen af jer ellers må jeg prøve at forklare det på en anden måde...

  • prøve og tag den dirkete til din pc alså tag et netstik fra pc til routeren

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • hvaffor et stik skal jeg sætte den i? der er 4 "alm" netværksstik og et der står WAN på?


    EDIT: har lige prøvet alle stik... det hjalp ikke :-/ der er ikke andre herinde som har fullrate og som kører med trådløst net som kan gi et par tips?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BoBaZ
    hvaffor et stik skal jeg sætte den i? der er 4 "alm" netværksstik og et der står WAN på?


    EDIT: har lige prøvet alle stik... det hjalp ikke :-/ der er ikke andre herinde som har fullrate og som kører med trådløst net som kan gi et par tips?


    Jo jeg kan, men det er ret svært. Smid mig på msn, så kigger vi på det. Mail står i profil.

  • Hvilken routermodel har du? :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Jo jeg kan, men det er ret svært. Smid mig på msn, så kigger vi på det. Mail står i profil.


    Jeg orker ikke at fortælle step-by-step her på forum lige her og nu, men håber I får fixet det. hvis ikke I gør, så skal jeg nok hjælpe...

  • Har routeren og din fullratebox samme adresse? Det lyder mærkeligt. Specielt når de ikke er samme fabrikat. Jeg ville så kryptere den router på en anden forbindelse der f eks ikke er fullrate. :idea:
    F eks hos en af dine venner. Nu kender jeg ikke topcom så meget men har da krypteret en del netgear og belkin routere uden det store besvær. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Pil stikket ud mellem modem og router, nu skulle du gerne kunne komme ind på routerens admin-interface. Her ville jeg starte med at ændre det sidste nummer i dens ip, så den ikke har samme ip som modemmet/fulrateboksen!


    Herefter kan du sætte kryptering op.


    anton-anton:
    Oppe i menubaren i toppen af dette forum er der et punkt der hedder "søg" <-- brug det! Fulde guides til trådløs opsætning har efterhånden været postet flere gange....


    /ask