netværksbro virker ikke på vista pc

  • Hej folkens,


    jeg har brug for akut hjælp til at sætte en netværksbro op.


    det er en bærbar som skal dele en trådløs forbindelse med en stationær via network bridge og et lan kabel..


    problemet er bare at den stationære ikke kan komme på nettet, selvom den bærbare sagtens kan.


    *pm mig hvis i kan hjælpe, så ringer jeg jer gerne op for at få hjælp :)


    svar venligst hurtigst muligt... !

  • det var ude ved noget familie jeg skulle lave det. og det ville bare ikke virke. så snart jeg kom hjem gjorde jeg nøjagtig det samme og der virkede det fint.


    men kan det have noget at gøre med om der er en kryptering af trafikken på routeren?


    men opsætningen derude (mener jeg) er:


    siemens router ---> krypteret trafik ---> bærbar (vista) ----> broforbindelse ----> stationær (xp)


    og når man laver broforbindelsen virker det fint lige indtil det kommer til den stationære...


    da jeg prøvede at tildele den ip automatisk, vidste den godt hvilke ip'er der var taget på nettet. men den kunne ikke få forbindelse til dem

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af san02
    okay, skriver lig en pm i morgen hvis det ikke virker. jeg kan desværre ikke prøve nu her.


    Jeg har ikke det store erfaring inden for sådan en opsætning, men det var et bud.
    Skriv oplysningerne ned på den computer som skidtet fungerer på, og giv den anden samme indstillinger (subnet adresse, gateway osv) men et tal højere på IP-adressen.


    du kan skam bare skrive her i tråden, sikkert andre som også kan hjælpe dig. (Solen er på vej, det samme er optimismen, tro på det :)))