Ny gaming PC (beklager - atter en af disse tråde)

  • Kære alle,


    Først skal jeg beklage, at jeg opretter endnu en af disse "jeg-skal-have-en-ny-PC" tråde, men jeg håber alligevel, at I har tid og lyst til at hjælpe med diverse indspark.


    Jeg har efterhånden været ude af PC markedet i meget lang tid, så jeg har desværre mistet fornemmelsen af, hvad der er et godt køb. Jeg har kigget mig om i diverse nyere tråde, men synes ikke rigtigt, at der var sammenfald mellem pris og formål med PC'en. Derfor har jeg også valgt ikke at søge inspiration i et set-up fra en af de tråde, som I så kunne kommentere på - det beklager jeg naturligvis, men håber I stadig har lyst til at hjælpe.


    Lidt info:


    Jeg skal bruge et komplet system inkl. tastatur/mus.


    Jeg samler selv PC'en, der skal bruges til gaming og en smule internet. Altså ingen film, fotobehandling mv. Jeg regner med at købe denne Acer skræm Acer. Jeg har en forventning om, at PC'en kan køre alle typer af spil, inkl. FPS på den måde, som det var tænkt, at spillene skulle spilles - altså med alt lir slået til i skærmens native opløsning der vist er 1920 x 1200. Når det så er sagt, er jeg lige så meget en hyggespiller (hmm, træls ordvalg) som så mange andre, så der er ikke sindssyge krav til gamer-keyboard/mus.


    I øjeblikket er det ikke planen, at PC'en skal OC. Kabinettet er heller ikke der jeg behøver at bruge kassen, da det er planen at sætte kabinettet ind i et skuffemodel (med luft bagtil) - jeg synes de er ret grimme at se på :boxing: Selv om kabinettet sættes væk, vil støjsvaghed naturligvis stadig være at foretrække.


    Jeg står og skal bruge den nye PC asap, men kan ikke rigtigt finde ud af, om den kommende X58 repræsenterer et kvantespring inden for hardware (som f.eks. dual-core gjorde) eller "bare" en upgrade mulighed som der jo hele tiden kommer? Under alle omstændigheder skulle den vist først komme i 2009, men går ud fra, at man til den tid kan upgrade?


    Jeg regner med en pris i omegnen 12-13.000 ex. skærmen.


    Hvis der mangler information må I endelig sige til.


    På forhånd mange tak for hjælpen.

  • Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 4 gange, sidst af dasjap ().

  • Højtalere: http://www.edbpriser.dk/Produc…095&searchArea=&Soegeord=


    Mhs til vista tør jeg ikke udtale mig, kører selv med xp og har aldrig prøvet vista, så der kan jeg ikke være dig behjælpelig.


    Ps. Højtalerne kan selvfølgelig godt fås i et andet prisleje.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rocco1
    Sorry - ja, der skal også højtalere - bare et 2.1 sæt.


    OS havde jeg forestillet mig Vista, men overvejer om det giver bedre mening at holde XP'eren?


    Med hensyn til højttalere så kan jeg anbefale disse.


    Det er ganske vist kun et sæt stereohøjttalere (altså ingen subwoofer), men de spiller virkelig godt. De er lidt store men det er fordi de netop er lavet som almindelig højttalere med basenhed (derfor ikke nødvendigt med subwoofer). Og så ligner de heller ikke de kinesiske plastikrumskibe som mange andre højttalere gør.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Der er ikke noget der kan tweakes lidt? Prisen er 4.000 under target (hvilket selvf. er fedt hvis det stadig er en glimrende maskine). Hvad med f.eks. 2 x GFX? Betaler det sig ikke? En større CPU eller tiltag på RAM siden?


    Tak for jeres råd indtil videre.

  • Du kan tage noget ekstra harddisk værk og køre raid. Western digital skulle være gode, men har ikke det store forstand på raid så må hellere la´ andre komme på banen her.


    Du kan evt tage et gfx mere og kører crossfire. Du kunne også tage en quad, men til det du skal bruge den til er det ikke nødvendigt. Personligt ville jeg gemme pengene til fremtidige opgraderinger.


    Edit: du kan da også tage en E8500 til 300kr mere hvis du skal bruge flere penge:-) Kunne også tage et ekstra dvd drev, men det er jo kun 300 oven i.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 3 gange, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Bundkort: http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?Bedom=true&ID=380743 1051kr


    Hvorfor et P35 bundkort? Ville det ikke være mere optimalt med et nyere P45? Det er både billigere, hurtigere(?) og har dual x16 PCIe. Man får sgu ikke meget CrossFire på et P35 bundkort.
    http://edbpriser.dk/Products/L…405&searchArea=&Soegeord=


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    HDD: http://www.edbpriser.dk/Produc…108&searchArea=&Soegeord= 619kr


    God disk, men den bruger 3x 250GB plader. Jeg ville vælge 640GB modellen der bruger 2x 333GB plader:
    http://edbpriser.dk/Products/L…087&searchArea=&Soegeord= (og så er den også lige 100kr billigere)
    Dog skal du være opmærksom på at Samsungs diske ikke er skide gode til multitasking...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Gfx: http://www.getmore.dk/template…d=3525&SelectedGroup=3525 2049kr


    Getmore? Men anyway, så kan du eventuelt vente lidt og kaste nogle flere penge (~4000kr) efter et 4870x2. Det burde komme på gaden i starten af august.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Ja det bundkort er nok en bedre ide.


    Han skal som skrevet kun game og surfe en smule, så det nok ikke meget multitasking han kommer til.


    Getmore? Har handlet der flere gange og har aldrig haft problemer. Nu var det heller ikke ment som at han skulle handle der, men fordi jeg ikke kunne finde det på edbpriser.


    Garfikkort, han skal bruge den asp, så august er nok ikke en mulighed.Ville dog også selv ha´ ventet.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Ja der er en del at hente. Læs evt rewievs rundt omkring på nettet.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hvis du ikke har planer om at opgradere igen inden for det næste år kunne det nok være en god ide med en quadcore, du kan få en Q9450 @ 2,66 med 12MB Cache for 1900kr.


    Det er der helt sikkert mere fremtid i, og de clocker også temlig godt hvis du er til den slags.
    Multikerneunderstøttelse er jo ved at blive standarden i alle nye og kommende spil,og vista nyder helt sikkert også godt af det...

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Hvis du ikke har planer om at opgradere igen inden for det næste år kunne det nok være en god ide med en quadcore, du kan få en Q9450 @ 2,66 med 12MB Cache for 1900kr.


    Det er der helt sikkert mere fremtid i, og de clocker også temlig godt hvis du er til den slags.
    Multikerneunderstøttelse er jo ved at blive standarden i alle nye og kommende spil,og vista nyder helt sikkert også godt af det...


    Jeg overvejede også en Q, men forum herinde synes ikke rigtig at kunne blive enig med sig selv, om det kan betale sig. Er der value i at gå højere op end 2,66? Ville valget af en quad få konsekvensrettelser i det foreslåede system - som f.eks. MB, PSU?


    Og nej, jeg overvejer ikke en opgraderinglige med det samme.

  • Jeg ville nu holde mig til E8X00, der kommer snart en ny generation nehalem tror jeg den hedder så efter min mening burde du gemme pengene til det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Jeg ville nu holde mig til E8X00, der kommer snart en ny generation nehalem tror jeg den hedder så efter min mening burde du gemme pengene til det.



    kan slet ikke forstå i tror quad cores bliver fremtiden, når nehalem kommer er jeres lorte quad cores ikke en skid værd alligevel


    Quad cores er komplet spild af penge lige pt,

  • Øhh er det da ikke nogenlunde det jeg skriver :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70


  • Hvorfor skulle quadcores blive værdigløse fordi der kommer en hurtigere model, nahelem, på banen?


    Specialt hvis man tænker på at de første nahelem bliver "extreme" udgaver som kommer til at koste en formue, og en mainstream udgave først kommer senere i 2009...
    Der er jo altid noget nyere og bedre på trapperne.


    Der er da helt sikkert mere fremtid i quad end i duo, special hvis han ikke har tænkt sig opgradere igen lige med det samme?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Jeg har tygget lidt på jeres forslag (mange tak for dem og jeres input). Jeg er ikke helt klar til bestille endnu, men det er ved at være meget tæt på. Jeg mangler lige jeres sidste hjælp og meninger.


    Jeg overvejer følgende set-up og vil være meget glad for jeres input/svar på mine løbende spg:


    Bundkort: P45 DKK 775


    CPU: 8500 DKK 1129 Er dette den største dual core, der findes pt?


    RAM: Mushkin 2x2 PC8000 DKK 654 Disse virker på mig som no-name RAM? Jeg vil gerne have en second opinion på de 4 GB RAM jeg skal bruge. Og hvorfor vælger folk PC6400?


    GFX: 4870x2 - Er det kommet og vil I evt give mig et link? Jeg går ud fra, at ét 4870 er bedre end 2 mid-range kort i CF og vil jeg kunne køre CF med det valgte bundkort? Vil et 4870 kunne leve op til mine krav, jf. mit første indlæg i denne tråd? (DKK 4000)


    PSU: Corsair HX620W Er 620W nok til at trække systemet og andre bud på en solid PSU? DKK 840


    HDD: Samsung 640GB Jeg fravælger raid lige pt. Er denne HDD pålidelig og hvad betyder multitasking mere specifikt, jf. Yonzies indlæg længere oppe? DKK 529


    Kabinet: Antec Som sagt er dette ikke et kardinalpunkt for mig - men jeg vil naturligvis gerne have nogenlunde plads til at samle mv. Er det et ok kabinet? DKK 352


    Lydkort: X-Fi Gamer DKK 527


    Tastatur + mus - Tager gerne mod råd. Det skal være ret lækkert og sort. Jeg har en relativ stor hånd til musen DKK vel ca. 800?


    DVD-drev x 2: Samsung Går ud fra, at der er cd/dvd brænder i denne også?


    OS: Vista 64 bit Vil I linke til den rigtige version? Jeg synes der er så mange forskellige på edbpriser. DKK vel ca. 1000?


    Skærm: Acer Jeg har fået denne 24" anbefalet på flatpanels. Erfaringer med den? DKK 2860


    Højtalere: Logitech Z2300 Findes de i sort? DKK 928


    I alt ca. DKK 15.000