Muse HZ i vista

  • Jeg er ved at prøve mig lidt frem med at få min Usbport, og mus til at kører 500Hz men for at kunne gører det skal jeg flytte rundt med en fil der hedder usbport.sys men den skriver at jeg ikke har adgang til det ? hvordan for jeg adgang så jeg kan flytte rundt på den fil ?


    guiden til at få 500hz/1000Hz ser sådan her ud


    1. Restart Vista and repeatedly press F8 to bring up the boot menu. Select 'Safe Mode'.


    2. Run the following command from the Run box: bcdedit -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS


    3. Run the following command from the Run box: takeown /f "C:\Windows\System32\Drivers\usbport.sys"


    4. Run the following command from the Run box: cacls "C:\Windows\System32\Drivers\usbport.sys" /G username:F


    (replace username with your username)


    5. Open C:\Windows\System32\Drivers and locate the existing usbport.sys


    6. Rename usbport.sys to usbport.old


    7. Copy the usbport.sys in the file (which corresponds with your vista version and desired usb frequency).


    8. Restart Windows


    9. Run mouserate.exe to verify that you now have a 500/1000hz polling rate.

  • Hvilken mus har du? Har hørt der skulle være tilfælde hvor MX518 ikke virkede med 1000 hz.
    Der findes et program der kan gøre det nemt, eventuelt led efter det. Hvis du har G5 eller Razor mus kan du ændre det i softwaren.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nikoStar
    Nogen der ved hvordan jeg får lov til at flytte og ændre i usbport.sys ?


    her er et par links. http://www.google.dk/search?q=…official&client=firefox-a :) et lille tip... prøv at søg via google før du opretter en tråd, det er ikke for at kritisere eller noget, bare som sagt et tip. :)

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • 1000 mhz kan ikke anbefales ...det kan brænde e.g. ældre kameraer osv af hvis du sætter dem til i usb porten... 500 mhz skulle dog være sikkert til alle formål.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • har desværre ikke den vilde erfaring med vista og hvordan man omgår den...måske kan amn lave en boot disk og starte op i dos og derfra kopiere dem over...for når windows er startet kan du næppe.. automatisk gendannelse skal måske også slåes fra, men er ikke sikker.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ved ikke om du er logget på en almindelig administrator konto eller om det er en superadministrator konto. Her er noget fra et PC-planet blad jeg havde. Specielt i Vista er der stor forskel på disse to typer konti. Det kan være det er det der skal til for at kunne overskrive filer :)